همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

5 قانون طلایی برای لذت بردن از ورزش

 اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که معتقدند ورزش‌کردن کاری سخت و طاقت‌فرساست و حوصله می‌خواهد، پنج روش برای لذتبخش‌ترکردن ورزش به شما پیشنهاد می‌کنیم.

قانون اول: زمان ورزش را بر حسب نیازتان تنظیم کنید

بعضی‌ها عادت دارند صبح‌ها زود از خواب بیدار شوند و نرمش کردن را جزو اولین برنامه‌های روزانه‌شان می‌دانند.

این افراد معتقدند اول وقت هیچ بهانه‌ای برای ورزش نکردن وجود ندارد و اگر این کار به صورت یک عادت درآید می‌توان با تمرکز و نشاط بیشتری سر کار حاضر شد.

پژوهش‌های اخیر نیز نشان داده است نرمش کردن به مدت 20 دقیقه در صبح باعث افزایش قدرت درک، هوشیاری و عملکرد در طول روز می‌شود.

از سوی دیگر، پژوهش‌های دیگر نشان می‌دهد از آنجا که وضعیت هورمون‌های بدن صبح‌ها و عصرها با هم متفاوت است و با توجه به این‌که دمای بدن هنگام عصر، بخصوص بین ساعت 6 تا 10 شب مقداری بالاتر است، عصرها زمان مناسب‌تری برای ورزش است.

ادامه مطلب ...

کشف 18 سر بریده انسان در فرودگاه شیکاگو

کشف 18 سر بریده انسان در فرودگاه شیکاگو، پلیس بین‌الملل را با تجارت گسترده اعضای بدن مردگان در جهان روبه‌رو کرده است که به عنوان یک سوداگری پرسود توسط کارتل‌‌ها و باند‌های بزرگ قاچاق انجام می‌گیرد.

به گزارش ایران، امروزه تجارت اعضای بدن انسان‌ها، همچون قاچاق موادمخدر، پرسود‌ترین معاملاتی است که قاچاقچیان بین‌المللی به آن روی آورده‌اند و از راه خرید و فروش انواع اعضای بدن آدمیان از چشم و گوش و حلق و بینی گرفته تا قلب و کبد و ریه و ده‌‌ها عضو دیگر برای پیوند به بیماران سود‌های سرشاری نصیب خود می‌کنند.

به گزارش پلیس اینترپل، بسیاری از اعضای کارتل‌‌های قاچاق به جای پخش موادمخدر به قاچاق اعضای بدن انسان‌‌ها پرداخته‌اند و با فروش اعضای پیوندی و حتی سر بریده و قطعات مختلف بدن مردگان به ثروت‌‌های افسانه‌ای می‌رسند.

باند‌ها و کارتل‌‌های قاچاق معمولاً به‌طور قاچاق، جنازه‌‌های مردگان که اکثراً مجهول‌الهویه و ناشناس هستند را از مسئولان سردخانه‌‌های بیمارستان‌‌ها و سازمان‌‌های پزشکی قانونی می‌خرند و اجزای بدن آنها را به جراحان و متخصصان پیوند می‌فروشند تا به بدن بیماران سفارشی خود پیوند بزنند. امروزه علاوه بر پیوند قلب و کلیه و کبد، پیوند اجزای صورت از جمله چشم و گونه و بینی و لپ‌‌ها بر چهره بیماران رواج پیدا کرده و به همین خاطر سر‌های بریده مردگان توسط قاچاقچیان اعضای بدن خریداری می‌شود تا به عنوان «محموله پزشکی حیاتی» در اسرع وقت با هواپیما‌ها به مشتریانی در کشور‌های مختلف جهان که اکثراً خویشاوندان بیماران یا جراحان متخصص پیوند در مراکز پزشکی جهان هستند فرستاده شود.

ادامه مطلب ...

آرمسترانگ بالاخره اعتراف کرد

پرافتخارترین دوچرخه سوار تاریخ در برنامه مشهورترین مجری جهان حاضر شد تا پس از سالها انکار، حقیقت را درباره اتهامهای مطرح شده علیه خود بگوید.

 لانس آرمسترانگ، قهرمان هفت دوره مسابقات تور دو فرانس در برنامه اوپرا وینفری سرانجام به استفاده از داروهای نیروزا اعتراف کرد و گفت بابت این کار متاسف است.

لانس آرمسترانگ در پاسخ به سوالات کوتاه مجری حتی نام داروهای غیرقانونی را که برای پیروزی در مسابقات از آن استفاده می کرد تایید کرد.

این در حالی است که آرمسترانگ همواره دوپینگ را انکار می کرد و حتی کسانی را که این اتهام را مطرح می کردند به تعقیب قضایی تهدید کرده بود.
او در این مصاحبه گفت به نظر او هفت دوره پیروزی پیاپی در توردوفرانس بدون دوپینگ غیرممکن بود.

موفقیت بی نظیری که او کسب کرده بود اما هفت ماه قبل با نظر آژانس ضددوپینگ آمریکا و براساس اعترافات هم تیمیهایش مورد چالش قرار گرفت. اندکی بعد اتحادیه بین المللی دوچرخه سواران هفت عنوان قهرمانی تور دو فرانس او را پس گرفت و این ورزشکار بازنشسته را برای همیشه از حضور در مسابقات دوچرخه سواری ممنوع کرد.

یک آمریکایی قبر پدرش را برای زنده کردن او نبش کرد!

یک آمریکایی قبر پدرش را برای زنده کردن او نبش کرد!

شفقنا - یک مرد آمریکایی جسد پدرش را با این ادعا که می تواند با خواندن ورد و ادعیه مخصوص وی را دوباره زنده کند ، از قبر بیرون کشید.

به گزارش العربیه، روزنامه آمریکایی " دیترویت وی پرس" نوشت این مرد آمریکایی جسد پدرش را پس از نبش قبر درون یخچال قرار داد.

وی به خانواده خود گفته است که می تواند با خواندن ادعیه پدرش را یک بار دیگر به زندگی بازگرداند.

بر اساس این گزارش پلیس آمریکا پس از دریافت گزارشی درباره این حادثه ، این مرد 48 ساله را دستگیر کرد.

پلیس آمریکا جسد پیر مرد 93 ساله را درون یک یخچال در زیر زمین خانه فرزندش یافته است.

تجاوز به دختر بچه ۴ ساله

یک راننده ۳۵ ساله هندی به اتهام تجاوز به یک دختر بچه ۴ ساله بازداشت شد.

فارس به نقل از ان دی تی وی نوشت: پلیس بمبئی امروز شنبه از بازداشت یک راننده اتوبوس سرویس مهد کودک به اتهام تجاوز به یک دختر بچه 4 ساله خبر داد.

کمیسر پلیس بمبئی گفت: «رامش راجپوت» راننده 35 ساله این اتوبوس متهم است که این دختر 4 ساله را در راه بازگشت از مهدکودک به خانه در حومه شهر مورد تعرض قرار داده است.

پلیس افزود: تجاوز به این دختر 4 ساله که آخرین مسافر سرویس مهد بوده در حضور سرپرست مهد کودک که تلاش می‌کرده از این اتفاق جلوگیری کند صورت گرفته است.

اتهام تجاوز به این دختر 4 ساله بعد از انجام معاینات پزشکی وی ثبت شده است.

راننده هم اکنون در بازداشت است و اتهام وی سواستفاده از موقعیت شغلی خود و تجاوز جنسی به یک دختر 4 ساله است.

این درحالیست که در ماه دسامبر تجاوز به یک دختر دانشجوی 23 ساله در یک اتوبوس هند را دچار ناآرامی و اعتراض کرد.

دولت و پلیس هند متهم است که با تجاوزکاران برخورد قاطع نمی‌کند.

تایم: سال 2013 آمریکا یا با ایران اتمی کنار می آید یا با آن می ج

مجله آمریکایی ''تایم'' در مقاله ای به قلم فرید زکریا، سال 2013 را سالی دانسته است که آمریکا تکلیف خود را با ایران مشخص می کند؛ به گونه ای که یا با ایران اتمی کنار می آید یا با این کشور وارد جنگ می شود.

به گزارش مجله ''تایم'' منتقدان نامزدی چاک هیگل برای وزارت دفاع آمریکا می گویند که دیدگاه او در مورد اسرائیل با جریان اصلی متفاوت است.

اما به گفته زکریا، مواضع واقعی هیگل این را نشان نمی دهد. او در بسیاری از موارد شبیه شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل فکر می کند که اخیرا در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت اسرائیل برای رسیدن به صلح به اندازه کافی کار نمی کند. هر چه که باشد دیدگاه هیگل در مورد اسرائیل اهمیت چندانی ندارد چرا که سیاست آمریکا در این باره از سوی کاخ سفید و کنگره تعیین می شود.

ادامه مطلب ...

قاضی عسکر: زائران ایرانی به دلیل ارز، تحقیر می‌شوند

نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی، در جمع روحانیان اعزامی به عمره مفرده در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم به بیان برخی مشکلات پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بعثه رهبری،حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر، تاکید کرد: سپرده‌گذاری مردم در بانک‌ها موجب شده تا بیشترین سود عائد بانک‌ها شود و سپرده گذاران با کاهش ارزش پول دچار خسران شوند. ما راهکاری نیز ارائه کردیم و گفتیم به جای اینکه پول مردم در دست بانک‌ها بماند، خود سازمان حج این پول را در اختیار بگیرد و با سپرده گذاری در مسائل اقتصادی سود آن را به مردم بازگرداند که پول مردم در گردش باشد تا از نظر شرعی و اقتصادی مردم با مشکل روبه‌رو نشوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج، به مشکلات نوسانات ارزی اشاره کرد و گفت: هم‌اینک حدود چندین میلیون دلار به شرکت‌های عراقی بدهکار هستیم و در این خصوص بانک مرکزی اقدام لازم را بعمل نمی‌آورد و این مشکل سبب شده تا شرکت‌های عراقی در خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات کوتاهی کنند و زائران ما در این باره رنج ببرند که هرگز شایسته نیست زائر ایرانی در چنین سفر معنوی تحقیر شود.

سرپرست حجاج ایرانی از کاهش سطح خدمات به زائران عتبات عالیات به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: زائران ایرانی با وجود اینکه تمامی هزینه‌های اعزام به عتبات عالیات را می‌پردازند، اما به دلیل بدهی قبلی به شرکت‌های عراقی، برخی شرکت‌ها در ارائه خدمات به ایرانیان کوتاهی می‌کنند و متاسفانه زائران ما از رهگذر این مساله تحقیر می‌شوند و با هیچ منطقی این شیوه سازگاری ندارد.

وی از ارائه طرح‌های مختلف فرهنگی و زیارتی جهت خدمات بهتر به زائران از سوی بعثه مقام معظم رهبری خبر داد و افزود: کمک به احداث ترمینال حجاج و راه‌اندازی مجتمع‌های تجاری برای تهیه سوغات زائران در ایران از جمله طرح‌های مهمی بود که در دیدار با رئیس‌جمهور مطرح و ایشان نیز از آن‌ استقبال کردند.

بنزین ۳۵ درصد متانول، کوری می آورد

استفاده از بنزین ۳۵درصد متانول در صورت تولید، خطرات بسیار زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به کوری، آسیب‌های کلیوی و.. اشاره کرد.
به گزارش  فارس، احمد نعمت‌بخش اظهار داشت: در یکی از سایت‌های خبری دیدم که وزارت نفت به دنبال تولید بنزین با ۳۵درصد متانول است،بنابر این با توجه به خطراتی که تولید این نوع بنزین دارد، نامه‌ای به آقای علی محمد شاعری قائم‌مقام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نوشته و هشدار لازم را دادم.
رئیس انجمن خودروسازان افزود: استفاده از بنزین ۳۵درصد متانول در صورت تولید، خطرات بسیار زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به کوری، آسیب‌های کلیوی و.. اشاره کرد.

سهمیه بنزین کدام خودروها امشب قطع میشود؟

با وجود تثبیت قیمت و سهمیه بنزین بهمن ماه خودروها، حذف بنزین 100 تومانی، کاهش سهمیه بنزین آزاد، حذف بنزین 400 تومانی خودروهای لوکس 3 سناریوی چراغ خاموش بنزینی دولت در سالجاری است و به‌زودی سهمیه بنزین 400 تومانی برخی از موتورسیکلت‌ها هم حذف خواهد شد.

 همزمان با آغاز رایزنی‌های دولت و مجلس برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها، تغییرات چراغ خاموش دولت برای کاهش سهمیه بنزین خودروها و موتورسیکلت ها آغاز شده است.

 بر این اساس پس از تکذیب رسمی سناریوهای بنزین 5000 و 2500 تومانی توسط دولت، پیش بینی می شود حداقل تا پایان تعطیلات نوروز 1392سهمیه و قیمت بنزین اکثر خودروهای سواری بدون تغییر تثبیت شود.

 با این وجود از ساعت 24 امشب یک بهمن ماه سهمیه بنزین خودروهای نو و لوکس با توان موتور بیش از 1800 سی.سی به کارت‌های هوشمند سوخت واریز نخواهد شد و مالکان این دسته از خودروها صرفا باید در جایگاه‌ها بنزین را با قیمت آزاد 700 تومانی خریداری کنند.

 شهرام رضائی معاون فنی سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه بر این اساس برنامه‌ای برای حذف کارت هوشمند سوخت خودروهای بالای 1800 سی.سی نداریم به مهر، گفت: با وجود حذف سهمیه بنزین این دسته از خودروها اما کارت هوشمند سوخت آنها نمی‌سوزد.

ادامه مطلب ...

صبح یکشنبه اتفاق می افتد؛ اعدام زورگیرانی که فیلمشان منتشر شد

حکم اعدام دو زورگیر اخیر به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض، صبح یک‌شنبه یکم بهمن‌ ماه (فردا) حوالی محل وقوع جرم در ملاء عام اجرا می‌شود.

این دو زورگیر «علیرضا مافیها» و «محمد‌علی سروری» نام دارند، آذر سال جاری با استفاده از سلاح سرد، یک شهروند تهرانی را با همدستی دو نفر دیگر مورد حمله و ضرب و جرح قرار دادند.

پس از انتشار فیلم مربوط به این زورگیری و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی، رییس قوه قضاییه دستور رسیدگی فوری و قاطع به این موضوع را صادر کرد و پس از آن با اقدامات پلیس و دادستانی تهران متهمان دستگیر شدند و پرونده آن‌ها به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شد.

شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی نیز با برگزاری یک جلسه محاکمه علنی، «علیرضا مافیها» و «محمد‌علی سروری» را به اعدام محکوم کرد. دو متهم دیگر این پرونده به تحمل 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق و به عنوان تتمیم مجازات به 5 سال اقامت اجباری در یکی از شهرستانها محکوم شدند.

این پرونده با اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور ارسال شد و شعبه رسیدگی کننده دیوان نیز پس از رسیدگی اعتراض آنان را مردود دانست و حکم اعدام با اتهام محاربه را تایید کرد.

دادستانی تهران نیز اجرای این حکم در ملاء عام و در حوالی محل وقوع جرم در حومه خیابان کریمخان تهران را تایید کرده است.

ایسنا

دلایلی غلط برای رفتن زیر یک سقف!

حتی اگر همه جوانب کار را در نظر بگیرید، باز هم نمی توانید بگویید که انتخاب شما، صددرصد به یک ازدواج موفق ختم می شود، حتی اگر در شرایط فعلی، همه چیز طبق مراد شما پیش برود، نمی توانید انکار کنید که زندگی در آینده هزار چرخ می زند و چرخ هایش می تواند آدم ها را تغییر دهد. با وجود این، نشانه هایی وجود دارند که می توانند شما را به یک زندگی شکست خورده نزدیک تر کنند و شانس موفقیت تان را بارها و بارها پایین بیاورند؛ نشانه هایی که باخبر بودن از آنها، می تواند چند پله شما را به یک ازدواج موفق نزدیک تر کند.

درد مشترک کافی نیست
گاهی یک درد مشترک یا حتی هدف مشترک، اصلی ترین دلیل شما برای ازدواج با یک فرد تلقی می شود. چنین دلیلی همیشه برای شما دردسر درست نمی کند اما اگر با گذشت زمان، بهانه های منطقی تری جای آن را نگیرد، می تواند ازدواج شما را با شکست روبه رو کند. گرچه این مشترکات در ابتدا رابطه شما را مجذوب خود می کند اما باید بدانید که برای خوشبخت شدن، به دلایل دیگری هم نیاز دارید.

ادامه مطلب ...

7 منبع کلسیم برای کودکان

کلسیم کافی برای رشد صحیح و کامل استخوان‌های بچه‌ها ضروری است. مصرف کلسیم کافی در دوران کودکی، از ریسک پوکی استخوان در آینده کم می‌کند. مقدار کافی کلسیم در بچه‌های ۱ تا ۳ ساله ۷۰۰ میلی‌گرم، بچه‌های ۴ تا ۸ ساله ۱۰۰۰ میلی‌گرم و نوجوانان ۹ تا ۱۸ ساله، ۱۳۰۰ میلی‌گرم -برابر با چهار فنجان- است. اما مشخص شده در بچه‌های ۱۲ ساله، تنها یک دختر از هر ۱۰ تا و یک پسر از هر سه تا مقدار کافی کلسیم روزانه را دریافت می‌کنند.

در این مطلب، برخی مواد غذایی جایگزین شیر که منبع کلسیم هستنند را معرفی کرده‌ایم. با کمک آنها می‌توان از دریافت کلسیم کافی در بچه‌ها و داشتن استخوان‌هایی مستحکم تا پایان سن رشدشان مطمئن شد.

استفاده از همه لبنیات در کنار شیر
به جز شیر، سایر لبنیات نیز حاوی کلسیم هستند. هرچند که میزان کلسیم لبنیاتی مانند ماست، پنیر، خامه و … به مراتب از شیر کمتر است، اما شما می‌توانید با اضافه کردن آنها به وعده‌های غذایی مختلف، نقشه‌های خود را عملی کنید. یک لیوان شیر گاه حدود ۳۰۰ میلی‌گرم کلسیم در خود دارد. در مقابل، یک پیاله ماست و پنجاه گرم پنیر نیز تقریباً به همین میزان کلسیم در خود دارند.

به گفته دکتر Krieger، بهتر است بچه‌های بزرگتر از دو سال، لبنیات کم چرب را به جای انواع طعم‌دار آنها (مانند ماست‌های میوه‌ای و …) مصرف کنند. اما مصرف شیرهای طعم‌دار (مانند شیرکاکائو و …) در این سن برای آنها جذاب‌تر و سالم‌تر است.

ادامه مطلب ...

نکاتی مهم در خرید و نگهداری انواع پارچه و لباس که نمی دانستید

چند نکته در هنگام خرید پارچه1 - پارچه را متناسب با لباس مورد نظر انتخاب کنید.

2 - تکه‌ای از پارچه‌ را در دستانتان مشت کنید تا مطمئن شوید پارچه خیلی زود چروک نمی‌شود، اگر پارچه در دستان شما خیلی زود چروک شد از خرید این پارچه منصرف شوید.

3 - اگر پارچه سفید و مرطوبی را روی پارچه تیره کشیدید و پارچه سفید خیلی زود رنگ گرفت این پارچه بعد از شست و شو رنگ زیادی از دست خواهد داد.

4 - با دست، پارچه را از دو جهت ( تار و پود ) بکشید تا از استحکام پارچه اطمینان حاصل کنید.


چند نکته در نگه داری از لباس‌های پشمی
1 - لباستان را با یک فرچه نازک و سخت تمیز نمایید.

2 - جیب‌های لباس پشمی را پس از استفاده خالی کرده و در جای سرد آویزان کنید.

ادامه مطلب ...

17 کاری که پیش از بارداری باید انجام دهید

 

 


 

اگر دل خود را به دریا زده اید و می خواهید مادر شوید بسیار عالیست. به شما تبریک می گوییم. اما پیش از آن باید ل یک یا دوماه باید صبر کنید. برای داشتن یک دوره بارداری سالم و داشتن فرزندی سالم، مسایل مهمی وجود دارند که پیش از بارداری باید به آنها توجه کنید.
17 کاری که پیش از بارداری باید انجام دهید

1.  پیش دکتر بروید و چک آپ کنید
در این مرحله، لازم نیست دکتر یا مامای خاصی برای خود پیدا کنید. فقط پیش دکتر خانوادگی خود بروید و از او بخواهید تا چک اپ کاملی انجام دهد. این چک آپ، تاریخچه بیماری های خانوادگی و بیماری های خود شما، سلامت کنونی شما و داروهایی که هم اکنون استفاده می کنید را بررسی می کند. مصرف برخی از داروها در دوران بارداری بسیار خطرناک است و برخی از آنها باید پیش از بارداری عوض شوند زیرا ممکن است در بدن مادر رسوب کنند و مضر هستند.
در این ملاقات با دکتر باید در مورد رژیم، وزن، ورزش و عادت های ناسالم شما همچون استعمال سیگار و مخدر نیز صحبت شود. باید برای شما مولتی ویتامین تجویز شود. از اینکه واکسن های خود رابه موقع زده اید اطمینان حاصل کنید. مصونیت خود در برابر بیماری های دوران کودکی همچون آبله مرغان و سرخچه  را آزمایش کنید. به همه سوال هایی که دکتر می پرسد، پاسخ درست بدهید. اگر از آخرین آزمایش و چک آپ شما حدود یکسال می گذرد، حتما دوباره تست پاپ اسمیر  بدهید و آزمایش های لازم برای نداشتن بیمارهای عفونی و مقاربتی را انجام دهید.

ادامه مطلب ...

ثروتمندترین ورزشکار جهان کیست؟

روی مک لری فرد شماره یک گلف باز جهان با جذب یک اسپانسر نود میلیون یورویی به ثرتمندترین ورزشکار حاضر در جهان تبدیل شد.
پایگاه خبری گاتزتادلوسپرت روی مک لری فرد شماره یک گلف جهان با یک شرکت آمریکایی موفق به عقد قرارداد تازه ای به رقم معادل نود میلیون یورو شده است این شرکت به عنوان اسپانسر جدید این ورزشکار به مدت پنج سال از وی حمایت خواهد کرد.

گفتنی است، با عقد این قرارداد مک لری موفق شد تا به عنوان ثروتمندترین ورزشکار حاضر در جهان تبدیل شود.

گفتنی است، عقد قرارداد میان مک لری که اهل کشور ایرلند شمالی است با این شرکت در ابوظبی انجام گرفته است.

مالمو امید نظری را نخواست

 

امید نظری ملی پوش ایرانی تیم مالمو سوئد که از این تیم به طور قرضی به تیم در لیگ دو سوئد رفته بود این فصل هم نمی تواند برای مالمو بازی کند.

به نقل از سایت گل، این باشگاه  در فصل بعد هم نیازی به نظری ندارد و او می تواند به طور قرضی در تیم دیگری بازی کند .

نظری فصل گذشته در تیمی در دسته دو سوئد بازی می کرد و این فصل هنوز تیم آینده خود را پیدا نکرده است. این بازیکن با نظر کی روش به تیم ملی ایران دعوت شده است .

گرفتن عکسهای سه‌بعدی از دانه‌های برف/ پیش بینی دقیق وضعیت بارش

محققان دانشگاه یوتا یک دوربین جدید با فناوری بالا تولید کرده‌اند که می‌تواند تصاویر سه بعدی از دانه های برف تهیه کرده و ابزار مناسبی برای پیش بینی وضعیت هوا باشد.دوربین چند زاویه ای دانه برف توسط محققان دانشگاه یوتا ساخته شده و از سه دوربین با سرعت بالا و حسگرهای مادون قرمز استفاده می کند تا تصاویر دانه های برف را درحالی که از آسمان به زمین می افتند بگیرد.

سرعت زمان نوردهی این دوربین 25000/1 یک ثانیه است و این دستگاه می تواند سرعت رسیدن برفها به زمین را نیز اندازه گیری کند و ضرورتی ندارد که اشاره شود این دوربین تمام اقدامات خود را بدون لمس برفها انجام می دهد.

مقدار نوری که به فیلم یا گیرنده تصویر می‌رسد، نوردهی گفته می‌شود. این مقدار ترکیبی از نور موجود، عدد دیافراگم و سرعت شاتر است و موثر از درجهٔ حساسیت فیلم یا سنسور مورد استفاده است.

نمونه هایی از دانه های برف که تصویر آنها توسط دوربین چند زاویه ای دانه های برف گرفته شده است؛ این دوربین با حسگرهای سه بعدی و سه دوربین با سرعت بالا، از دانه ها هنگام فرود روی زمین تصویربرداری می کند

ادامه مطلب ...

کشف 42 سیاره بیگانه توسط منجمان آماتور

353-8.jpg

گروهی از منجمان آماتور با استفاده از داده‌های تلسکوپ فضایی کپلر، موفق به کشف 42 سیاره فراخورشیدی با قابلیت بالقوه سکونت شده‌اند.

در پروژه شکار سیارات بیگانه، منجمان آماتور با کمک داده های تلسکوپ های فضایی مختلف، کاندیداهای جدید سیارات فراخورشیدی دارای قابلیت بالقوه سکونت را شناسایی می‌کنند.

بر اساس اعلام ناسا، 14 منجم آماتور با استفاده از داده‌های تلسکوپ فضایی کپلر موفق به کشف 42 سیاره فراخورشیدی شامل 15 سیاره با قابلیت سکونت و یک سیاره بزرگ در ابعاد سیاره مشتری به نام PH2b شده اند.

این سیارات در منطقه قابل سکونت ستاره میزبان واقع شده‌اند که می‌تواند به معنای وجود آب به شکل مایع و میزبانی احتمالی حیات فرازمینی باشد.

دکتر «جی وانگ» از محققان دانشگاه ییل و نویسنده ارشد یافته جدید منجمان آماتور تأکید می‌کند: سیاره PH2b‌ با دمای اتمسفریک، بین 30 تا منفی 88 درجه سانتیگراد نمی‌تواند میزبان حیات باشد؛ اما قمرهایی که در مدار آن قرار دارند، نامزدهای مناسبی برای میزبانی حیات خواهند بود.

وجود سیاره PH2b‌ در بررسی های صورت گرفته در رصدخانه کک در هاوایی تا 99.9 درصد تأیید شده است.

این سیارات در انتظار تأیید رسمی توسط اخترشناسان حرفه ای هستند و نتایج این کشف در مجله Astrophysical‌ منتشر شده است.

گربه ای که یک خانواده را از مرگ نجات داد

یک گربه در فرانسه با سر و صدای بی موقع خود جان اهالی خانه را از یک مرگ خاموش نجات داد.

 خانواده "بوون" در شهر "لوک سورمر" منطقه "کالوادوس" فرانسه در خواب بودند که مادر خانواده از سرو صدای گربه شان از خواب بیدار شد اما دچار سرگیجه شده و بیهوش به زمین افتاد،شوهرش که از صدای سقوط وی از جا برخاسته بود نیز به نوبه خود بر زمین سرنگون شد.

اما دختر آنها که در طبقه بالا خواب بود و بر اثر سر و صدای گربه و نیز صداهای طبقه پایین بیدار شده بود و احساس سنگینی میکرد، فورا با اورژانس تماس گرفت و امدادگران به او توصیه کردند که تا قبل از رسیدن آنها تمام پنجره‌های خانه را باز کند.

ماموران امداد زن و شوهر را که دچار مسمومیت ناشی از گاز منو اکسید کربن شده بودند به بیمارستان "کائن" منتقل کردند.

به گفته ماموران، خرابی دریچه هواکش شومینه موجب انتشار گاز منو اکسید کربن شده و اگر سر و صدای گربه نبود هر سه عضو این خانواده جانشان را از دست میدادند.

آغاز شمارش معکوس برای اسکار ۲۰۱۳

 

تب و تاب مراسم اسکار سال ۲۰۱۳ با اعلام نامزدها در رشته‌های مختلف روز پنج‌شنبه (۱۰ ژانویه) شدت می‌گیرد. به گفته دست‌اندرکاران مراسم، امسال از مأمور ۰۰۷ به مناسبت تولد ۵۰ سالگی‌اش به طور ویژه تقدیر می‌شود.‌

 آکادمی اسکار به تازگی اعلام کرد که بر خلاف سنت معمول، اسامی نامزدهای این دوره از سوی مجری مراسم اعلام خواهد شد. ست مک‌فارلین، کمدین آمریکایی اجرای این دوره از مراسم اسکار را بر عهده دارد و قرار است اما استون، هنرپیشه ۲۴ ساله آمریکایی نیز در اعلام اسامی نامزدها وی را همراهی کند.

به طور معمول رئیس آکادمی اسکار هر سال اسامی نامزدها را اعلام می‌کرد و این برای نخستین بار در ۴۰ سال گذشته است که مجری مراسم این وظیفه را بر عهده دارد. پیش از این چارلتون هستون، هنرپیشه فقید آمریکایی تنها مجری اسکار بود که در سال ۱۹۷۲ اعلام اسامی نامزدها را نیز بر عهده داشت.
ادامه مطلب ...

12 کیلو کاهش وزن برای ایفای نقش این بازیگر زن + تصویر

 

یک بازیگر مشهور هالیوود برای اینکه بتواند در نقش جدید خود ایفای نقش کند دست به یک رژیم غذائی کشنده زد.

 "آن هاتاوی" برای بازی در نقش یک روسپی گرسنه ، دست به یک کاهش وزن بسیار شدید زد ، رژیمی که تنها می توان آن را رقت آمیز توصیف کرد.

این ستاره هالیوود برای نقش "فانتین" در فیلم موزیکال "لاس میسرابله"حدود 12 کیلو کاهش وزن داشت و تنها با برگ های کاهو زندگی کرد.

همکار 10 ساله اش در فیلم، "ایزابل آلن" که نقش دختر"فانتین"به نام"کوزت" را بازی می کند رژیم غذایی خانم هاتاوی را "غذای خرگوش" توصیف کرد و گفت: این رژیم غذایی سخت آنقدر موجب ضعف و شکنندگی این بازیگر شده است که او در پاییز بازوی خود را شکست.

خانم هاتاوی 30 ساله نیز رژیم غذایی خود را "گرسنگی شدید" نامید ولی به دلیل آنکه کسی را به انجام آن تشویق نکند از گفتن جزئیات آن سرباز زد،هاتاوی در این فیلم نقش یک کارگر کارخانه بسیار فقیر و مصیبت زده را دارد که از گرسنگی به روسپی تبدیل می شود.

اخیرا او در یک مصاحبه آشکار کرد که 12 کیلو برای این نقش وزن کم کرده است که 4.5 کیلو در سه هفته و بیش از 6 کیلو نیز در طی فیلم برداری کم کرده است.

نظافتچی که به بیمار بیهوش تجاوز کرد + تصویر

 

یک بیمار 51 ساله مصری از نظافتچی بیمارستان که در هنگام بیهوشی به او تجاوز جنسی کرده بود شکایت کرد.

 "مصطفی سید عوض" 37 ساله و نظافتچی بیمارستان هنگامی که این بیمار را برای معالجه قانقاریا در دست راست به اتاق عمل بردند منتظر شد تا از اتاق عمل بیرون بیاید و پس از اینکه خانواده اش نیز رفتند داخل اتاق شد و به او تجاوز جنسی کرد.

این بیمار نیز که در حال بهوش آمدن بوده،صورت او را تشخیص داد و پس از بهوش آمدن از او شکایت کرد.

این نظافتچی پس از دستگیری گفت: پس از دیدن این خانم در بیمارستان از او خوشم آمد و با توجه به اینکه مدت زمانی است که با همسرم مشکل دارم؛این فکر شیطانی بسرم زد و آینده من را نیز تباه کرد.

«مونالیزا» به ماه رفت

4-1028.jpg

دانشمندان مدارگرد اکتشافی ماه، به عنوان بخشی از اولین نمایش ارتباط لیزری با یک ماهواره در سطح ماه، تصویری از نقاشی معروف «مونالیزا» لئونادرو داوینچی را از زمین به این فضاپیما ارسال کردند.

به گزارش ایسنا، این سیگنال لیزری که از یک تاسیسات در مریلند شلیک شده بود، تصویر مونالیزرا را به مدارگرد اکتشافی ماه در فاصله 384 هزار و 400 کیلومتری زمین ارسال کرد که از سال 2009 در حال گردش به دور ماه است.

به گفته دانشمندان ناسا، انتقال این تصویر یک پیشرفت مهم در ارتباطات لیزری برای فضاپیمای میان سیاره‌ای محسوب می‌شود.

ادامه مطلب ...

موزه فضانوردی مسکو + تصاویر

موزه «فضا نوردی» در شهر مسکو، پایتخت روسیه قرار دارد که در آن می‌توان تاریخ فضا نوردی و پرواز و تکنولوژی مدرن فضانوردی و کشف فضا را از نزدیک مشاهده کرد.

 

ادامه مطلب ...

ایستادگی در برابر زلزله

زلزله بلایی است که همیشه بی‌خبر و ناگهانی و در اوج آرامش سر رسیده، خانه و کاشانه ما را مثل آوار بر سرمان خراب می‌کند و می‌رود و همین رفتن و دیر به دیر آمدنش باعث غفلت هزار باره انسان نسبت به این بلای طبیعی می‌شود.

عجیب آن که در طول تاریخ نسبتا طولانی یکجانشینی بشر، ما نظاره‌گر یکه‌تازی زلزله بوده‌ایم و بس، اما به نظر می‌رسد حالا و به لطف دانش مهندسی، ورق در حال برگشتن است و ما می‌توانیم خانه‌هایی بسازیم که در مقابل زلزله‌ مقاوم هستند.

هر چند هنوز هم زلزله بی‌خبر می‌آید اما ما دانش آن را پیدا کرده‌ایم که در مقابل زلزله بایستیم. این که چطور ما این توانایی را یافته‌ایم و یک سازه مقاوم در برابر زلزله چطور باید ساخته شود پرسشی است که این متن کوتاه در پی پاسخگویی هر چند مختصر به آن است.

ادامه مطلب ...

زیر باران باید رفت اما با چتر

آسمان دلش گرفته، اما دریغ از یک قطره اشکی که از دل ابرها بیرون بریزد. جمعه روز هوای پاک است، هوایی که نشانه‌ای از آن در کلانشهرها یافت نمی‌شود. به قولی باید گفت این روزها اساسا هوای شهرمان تعطیل است و این تعطیلی ابر و باد و باران را هم شامل می‌شود.

ساکنان کلانشهرها همه به امید یافتن ابری باران‌زا چشم به آسمان دوخته‌اند تا بلکه بارانی ببارد و تا حدی از آلودگی هوا کاسته شود، اما حتی باران هم از پیامدهای آلودگی هوا در امان نمی‌ماند.

در کلانشهرها حتی اگر بارانی هم ببارد از آن عطر دل‌انگیز باران خبری نیست. در حقیقت غلظت بیش از اندازه آلاینده‌ها موجب اسیدی شدن باران می‌شود.

بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند در اولین بارش باران در تهران که چند روزی است همه پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی را نقش بر آب کرده است، از تردد در خیابان‌ها خودداری کنند یا حتما از چتر استفاده کنند.

باران اسیدی پدیده‌ای است که قدمت آن در کشور ما به سختی به بیش از دو دهه می‌رسد. در حقیقت این پدیده هم از دیگر پیامدهای شوم آلودگی هواست که با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌هایی نظیر دی‌اکسیدگوگرد و دی‌اکسیدنیتروژن احتمال وقوع آن افزایش یافته است.

بارش باران اسیدی سلامت ساکنان کلانشهرها را تهدید می‌کند اما باران اسیدی حتی به طور غیرمستقیم هم به انسان‌ها آسیب می‌رساند.

اما پیامدهای باران اسیدی هم حدی و مرزی نمی‌شناسد و نه تنها به گیاهان صدمه می‌زند، بلکه می‌تواند تهدیدی جدی در حوزه کشاورزی باشد و حاصلخیزی خاک را هم کاهش دهد یا حتی موجب از بین رفتن ابنیه و آثار تاریخی شود.

خلاصه این‌که آلودگی هوا همچون کلاف سردرگمی است که هیچ گاه سرنخ آن را نمی‌یابید. این‌که چه کسی یا چه چیزی متهم اصلی آلودگی هواست موضوعی است که مورد بحث بسیاری از کارشناسان و متخصصان قرار گرفته و نظرات متفاوت آنها سردرگمی ایجاد کرده است.

به هر حال ما ساکنان کلانشهرها ناچاریم با وجود آلودگی هوا به کار و زندگی ادامه دهیم و هیچ راهی هم برای گریز از آن وجود ندارد. پس بهتر است خودمان به فکر خودمان باشیم و حداقل به توصیه‌های پزشکان و متخصصان گوش جان سپاریم.

یک روز پاک سهم تهرانی‌ها

چند سالی است که ابری از دود و خاکستر بر کلانشهرهای ایرانی سایه انداخته است که سنگینی آن بویژه در فصول سرد سال شدت بیشتری پیدا می‌کند. گویی دیگر آسمان آبی را از یاد برده‌ایم.

اگرچه در آستانه روز هوای پاک قرار داریم، اما به نظر می‌رسد شهرمان آمادگی لازم برای استقبال از این روز را ندارد. این روزها هوای کلانشهرها بشدت گرفته و این همان پدیده شومی است که سرنوشت بسیاری از هم‌میهنان ما را تحت تاثیر خود قرار داده است.

روزهای سرد و آلوده، خاطره روزهای سرد برفی را از ذهن بسیاری از ساکنان کلانشهرها برده است. اگر قدری عمیق‌تر در پیامدهای آلودگی هوا کنکاش کنیم قطعا متوجه می‌شویم یک فاجعه بزرگ در حال وقوع است. در آستانه روز هوای پاک با دکتر یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که شرح آن را می‌خوانید.

ادامه مطلب ...

با این متد آرایشی سیاهی زیر چشم تان را محو کنید

سیاهی دور چشم باعث می شود که شما خسته و بیمار به نظر برسید . کمبود خواب ، آلرژی ، وراثت و هورمونها ،همگی می توانند باعث سیاهی دورچشم شوند. اما شما می توانید با استفاده از یک روش مناسب در هنگام آرایش کردن ، سیاهی دور چشم خود را کمتر کنید و یا کاملا" بپوشانید.
مرحله اول : کرم پودر
اول از همه کرم پودر همیشگی خود را استفاده کنید و با استفاده از اسفنج ویا انگشتتان آن را دورچشمتان هم بزنید و با یک ماساژ ملایم آن را پخش کنید تا جذب شود . دقت کنید که حتما" کرم پودر جذب پوستتان شده باشد.

مرحله دوم :
سپس از کانسیلر استفاده کنید .در بازار کانسیلرهای مختلفی برای پوشاندن انواع مختلف سیاهی های دور چشم وجود دارد . اگر رنگ سیاهی دور چشم شما به بنفش متمایل است از یک کانسیلر با تن زرد استفاده کنید اما اگرسیاهی دور چشمتان به رنگ آبی متمایل است از یک کانسیلر باتن نارنجی استفاده کنید.
.
وقتی کانسیلر مناسب را انتخاب کردید آن را به دور چشمتان بزنید و با ضربات نوک انگشت سعی کنید آن را محو و یکدست کنید.در ابتدا ممکن است حس کنید صورتتان کمی غیر طبیعی شده است اما بعد از طی کردن مراحل بعدی و در پایان ، این حالت از بین می رود.

مرحله سوم : پنکک
بعد از اینکه کرم پودر و کانسیلر را استفاده کردید از پنکک یا پودر استفاده کنید . پنکک را به همه جای صورت خود از جمله زیر چشمهایتان بزنید. فرچه و یا پد پنکک را خیلی آرام روی پوست زیر چشمتان بمالید تا کرم پودر و کانسیلر پاک نشود.

مرحله چهارم : باز هم کانسیلر
دوباره از کانسیلر استفاده کنید و مثل دفعه اول با با ضربه زدن توسط نوک انگشتان خود ، آن را محو کنید . اما توجه داشته باشید که رنگ کانسیلری که بار دوم استفاده می کنید با کانسیلری که در ابتدا از آن استفاده کردید باید متفاوت باشد. کانسیلر اول باید روشن و اصلاح کننده باشد اما کانسیلر دوم باید شبیه رنگ پوستتان باشد .

توالت 25 پوندی + عکس

 

یک دستشویی در برج "شارد" لندن که بلند ترین برج این شهر و اروپا است از کسانیکه نیاز به استفاده از دستشوئی دارند ورودیه دریافت میکند.

 از ماه فوریه بلیت های استفاده از این دستشویی با چشم اندازی عالی که شامل جلوه زیبایی از پایتخت انگلستان میشود آغاز شده است.

این دستشویی در طبقه 68 این ساختمان 87 طبقه ای واقع شده و بلیط ورودیه آن با قیمت 25 پوند برای بزرگسالان و 19 پوند برای کودکان پیش فروش شده است.