همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مکمل‌های کلسیم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهند

مصرف مکمل‌های کلسیم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا 30 درصد افزایش می‌دهد.

محققان در دانشگاه‌های آبردین و اکلند بعد از بازبینی 11 مطالعه مختلف که روی 12 هزار نفر که برخی از آن‌ها بیش از 500 میلی‌گرم یا بیش‌تر مصرف می‌کردند متوجه وجود این ارتباط شدند.
چنین مکمل‌هایی اغلب به زنان مسن‌تر برای پیشگیری از پوکی استخوان تجویز می‌شود.
اما محققان معتقدند این موضوع می‌تواند منجر به افزایش میزان کلسیم serum در خون شده که در نهایت منجر به ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.
نویسنده این تحقیقات در نشریه پزشکی بریتانیا در این باره گفت: میزان کلسیم serum در خون ارتباط مستقیمی با افزایش احتمال ابتلا به حمله قلبی دارد.
این مطالعات هم‌چنین نشان می‌دهد افراد بسیاری اکنون از مکمل‌های کلسیم استفاده می‌کنند و به این ترتیب پی‌بینی می‌شود تعداد زیادی در آینده مبتلا به بیماری‌های قلبی و حمله شوند.
اما محققان معتقدند تامین کلسیم مورد نیاز بدن با استفاده از مواد غذایی و از طریق رژیم غذایی روزانه باعث بروز این معضل نمی‌شود.
آن‌ها اعلام کردند: تامین کلسیم بدن از طریق محصولات لبنی تاثیرات منفی بسیار کم‌تری نسبت به مکمل‌های غذایی دارد.
آژانس استاندارد غذایی اعلام کرده است که هر فرد بالغ روزانه به 700 میلی‌گرم کلسیوم احتیاج دارد. دکتر کلر بورینگ از جامعه ملی پوکی استخوان انگلستان توصیه می‌کند که این میزان کلسیم مورد نیاز از طریق رژیم غذایی تامین شود و استفاده از قرص‌ها و مکمل‌های کلسیم محدود شود.
اگر هم انجام این کار برای شما امکان پذیر نیست، بهتر است کلسیم را فقط به میزان توصیه شده مصرف کنید. مصرف بیش از حد کلسیم هیچ تاثیر مثبتی روی استخوان‌ها ندارد.
به هر حال محققان معتقدند اگر بیماری به توصیه پزشک از مکمل‌های کلسیم استفاده می‌کند نباید فقط با توجه به این تحقیقات مصرف داروهای خود را کنار بگذارد. دانشمندان سرگرم انجام تحقیقات بیش‌تر در این زمینه هستند.

بیشترین کلمات سرچ شده در سال 2009

کلمات کلیدی2009

منبع: Lorelle VanFossen blog ... 23 کد برای موفقیت AKIO MORITA bQzBrOuxhMbvHfodqy ERP Industrial clusters Patholiogy آسیب شناسی آموزش آموزش الکترونیک آینده پژوهی اخلاق در سازمان اخلاق واقعی سازمانی استراتژی اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی سازمان‌ها اعتماد اقتصاد اقتصاد نوین امنیت انحصار انسان اهمیت تبلیغات در اینترنت اپل بازار بازاریابی بازاریابی الکترونیک برنامه ریزی استراتژیک برنامه‌ریزی شغلی بورس بورس طلا تبلیغات تحلیل ارزش تصمیم گیری تعارض سازمانی تغییر فرهنگ‌ سازمانی‌ تله شاپینگ توسعه صنعتی تولید ناخالص ملی تیم جامعه مجازی خرید اینترنتی خلاقیت خوشه های صنعتی دانش نوآوری دروغگویی راستگویی راهبرد زنجیره تامین سازمان شبکه سازی در بازاریابی بنگاه های کو شش سیگما شوک قیمتی صداقت صداقت کارمندان صنایع مادر صنایع کوچک صنعت طلا و جواهر عصر اطلاعات فروش فن آوری اطلاعات قیمت طلا مالیات مدل برایسون مدیریت ارزش مدیریت منابع انسانی مدیرعامل اَم‌جن مدیریت مدیریت اجرایی مدیریت استراتژیک مدیریت تعارض مدیریت تغییر مدیریت دانش مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی-چک لیست COPS مدیریت نوین مرگ سازمان(Organization Date) مسیر شغلی مشتری مصاحبه با کوین شارر مطالب جالب مهارت نفت نو آوری نوآوری نوآوری دانش در مدیریت وب وب سایت ویژگیهای اقتصاد جدید پول الکترونیک پیتر دراکر چگونه یک صورتجلسه بد ننویسیم؟ کار آفرین کار آفرینی کارافرینی کتاب الکترونیکی کسب و کار الکترونیک کسب وکار یادگیری ‌مهارت‌های قابل انتقال
استخوان اف تی پی پرتابل اینترنت اینترنت پر سرعت بازدید از سایت تکنولوژی ثروت جاسوسی دانلود کتاب راه حل راه حل در آوردن پول سایت شبکه طراحی فناوری فناوری اطلاعات کامپیوتر کتاب کتاب طراحی کتاب کامپیوتر مدیران مشتری مشتری به سایت هنربای نئودایمیوم وایمکس وایمکس ایرانسل پزشکی پوکی پوکی اسخوان پول پولداری کاربردی کنترل رایانه کنفرانس اینترنتی
فهرست کلمات کلیدی داخل سایتهای ثبت شده به ترتیب بیشترین تعداد تکرار در سایتها[iran]

ادامه مطلب ...

خودکشی خواننده انگلیسی حین اجرای موسیقی

خواننده انگلیسی حین برگزاری کنسرتی در بلژیک خود را از بالای برج مخابراتی به پایین پرتاب کرد.

به گزارش اسوشیتد پرس چارلز هادون 22 ساله که در فستیوال راک بلژیک در حال اجزای مراسم بود، ناگهان خود را از بالای برج مخابراتی که کنسرت در ان برگزار می شد به پایین پرتاب کرد.

پلیس بلژیک مرگ آنی وی را پس از برخورد با کف زمین از ارتفاع 100 متری تایید نمود. پلیس بلژیک همچنین خانواده وی را در جریان قرار داده است. مارک روبنز دادستان بلژیکی تایید کرد که مرگ این خواننده خودکشی بوده است.

وی عضو باند موسیقی الکترونیکی در منطقه کمدن در شمال لندن بود.

روز یکشنبه نیز مایکل بین از باند امریکایی کال نیز بر اثر سکته قلبی در همین محل جان خود را از دست داد. قربانی 60 ساله مسسول صدا در باندی بود که پسرش در آن می خواند.

وابستگی چیست؟

وابستگی به احساسی گویند که کسی با اسارت و بستن دست و پای خود، نفر مقابل را نیز اسیر خود می کند و به اعماق چاه می کشاند. اگر کسی در یک رابطه احساس ترس و عدم امنیت کند و دائماً فکر از دست دادن یار خود باشد، ناخودآگاه وابسته می شود.

وقتی وابسته کسی می شوید، بر او تکیه می کنید و هر چه که بگوید و انجام دهد، برای شما خوشایند است و در این بین است که به او نزدیک تر و به نوعی با وی آمیخته می شویم. وابستگی با نزدیکی ارتباط با شخص مقابل، رابطه ای مستقیم دارد.

ما با خیال عشق، نزدیک تر و وابسته تر می شویم تا اینکه منیّت خود را از دست می دهیم و محو می شویم. وابستگی به حالاتی چون، کنترل طرف مقابل، حسادت و محدود کردن آزادی منجر می شود، در این وضعیت، ما تابع احساسات فوق هستیم و تمام ابعاد زندگی ما را همچون زنجیری احاطه میکند.

ادامه مطلب ...

چاق‌ترین کودک جهان در چین

این کودک ده ماهه چینی که «لی لی» نام دارد، به گفته مادرش با وزن طبیعی متولد شده، ولی رفته رفته افزایش وزن پیدا کرده؛ به طوری که اکنون وزنش به 20 کیلو رسیده و به اندازه یک کودک شش ساله است!

 او هم اکنون در بیمارستان بستری و تحت آزمایش‌های گوناگون پزشکی است تا علت این افزایش ناگهانی وزن پیدا شود.



عکس از: تلگراف

هشدار به زنان باردار دارای اضافه وزن

کارشناسان معتقدند تعداد زنان باردار دارای اضافه وزن در حال افزایش است و در بعضی از کشورها به حالت اپیدمی رسیده است.

به همین دلیل موسسه ملی بهبود سلامت (نایس) توصیه کرده است که زنانی که تصمیم به فرزنددار شدن دارند قبل از بارداری خود را به وزن سالم برسانند. هم‌چنین از آن‌ها خواست از خوردن بیش‌تر غذا در دوران بارداری با این تصور که فرزند آن‌ها نیز به اندازه یک انسان کامل نیاز به غذا دارد بپرهیزند.
در حال حاضر تقریبا نیمی از زنان باردار دارای اضافه وزن هستند که این موضوع می‌تواند به جنین آن‌ها آسیب وارد کند.
این سازمان به دنبال کاهش میزان چاقی در بین زنان باردار است و تصمیم دارد سیاست‌های کاهش وزن و ورزش کردن را قبل، در هنگام و بعد از بارداری گسترش دهد.

ادامه مطلب ...

تک‌فرزند بودن خوب است یا بد؟

برای داشتن مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی خوب،‌ حتما لازم نیست که کودکان خواهر و برادر داشته باشند،‌ بلکه کافی است با همسالان خود در ارتباط باشند و زمان کافی برای یادگیری این مهارت‌ها به آن‌ها داده شود

 برای بسیاری از والدین،‌ خصوصا در زندگی امروز با مشکلات،‌گرفتاری‌ها و نیازهای متفاوتی که دارد،‌ اهمیت داشتن خواهر و برادر در زندگی فرزندشان به صورت یک علامت سوال در آمده است. بسیاری از والدین جوان نگرانند که در صورتی که فرزندشان تک‌فزند باقی بماند و هیچ خواهر و یا برادری نداشته باشد،‌ از چیزی در زندگی محروم شده باشد. یکی از این نگرانی‌ها به مهارت‌های اجتماعی برمی‌گردد.

در حقیقت وقتی در سال 2004/  1383 مطالعه‌ای بر روی کودکان حدود 5 ساله انجام شد و اعلام شد کودکانی که خواهر یا برادر ندارند، در مقایسه با کودکان هم سن و سال خود که تک‌فرزند نیستند، مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی ضعیف‌تری دارند،‌ این نگرانی بالا  گرفت.

اما گزارشی که نیوساینتیست منتشر کرده، به مطالعه جدیدی اشاره دارد که نشان داده این تفاوت با بزرگ‌تر شدن کودکان برطرف می‌شود. یعنی وقتی کودکان در سنین بالاتر با هم مقایسه شدند،‌ دیگر از نظر مهارت‌های اجتماعی تفاوتی بین تک‌فرزندها و کودکانی که خواهر و برادر داشتند دیده نشد. در حقیقت محققین این پدیده را چنین توجیح می‌کنند که آموختن مهارت‌های اجتماعی مانند مسیری است که داشتن خواهر و برادر تنها حرکت در این مسیر را سریع‌تر می‌سازد.

البته برای ادامه مسیر،‌ ارتباط با همسالان برای کودکان بسیار ضروری است تا بتوانند مهارت‌های اجتماعی لازم را بیاموزند.

انسان‌های اولیه، لاکپشت‌های شاخ‌دار را در کمتر از 200 سال منقرض

شواهد تازه‌ای که از بررسی جمجمه و دیگر استخوان‌های به جامانده از لاک‌پشت های شاخدار و غول‌پیکر دوره چهارم زمین‌شناسی به دست آمده نشان می‌دهد انسان با شکار این خزندگان باعث انقراض آنها شده است.

لاک‌پشت‌های غول‌پیکر و شاخ‌دار ساکن سواحل جنوبی اقیانوس آرام آخرین بازماندگان این خانواده از انقراض های پی‌در‌پی روی زمین بودند. شواهدی که پیش از این به دست آمده بود نشان می‌داد آنها که احتمالا گیاه‌خوار بوده‌اند، 30 تا 40هزار سال پیش منقرض شده‌اند.

لاک پشتدانشمندان تاکنون تغییر شرایط آب‌‌و‌هوایی را عامل اصلی از میان‌رفتن این خزندگان غول‌پیکر 500 کیلویی می‌دانستند. اما کاوش‌های تازه و کشف بقایای لاک‌پشت‌هایی که جمجمه و استخوان‌های آنها نشان می‌دهد شکار شده‌اند؛ باز هم دخالت انسان را در انقراض یک گونه منحصر‌به‌فرد اثبات می‌کند.

به گزارش نیوساینتیست، تخمین عمر استخوان‌ها که با استفاده از محتوای کربن آنها انجام شده، نشان می‌دهد آخرین بقایای یافت‌شده از این جانداران بین 2890 تا 2760 سال قدمت دارد. این در حالی است که انسان اولین‌بار حدود 3000 سال پیش به این منطقه پا گذاشته است. تراور ورثی از دانشگاه نیوساوث‌ولز در سیدنی، استرالیا که این استخوان‌ها را کشف کرده است، می‌گوید: «انسان تنها به 2 قرن برای انقراض این جانداران نیاز داشته است».

شکلات‌هایی که در 104 درجه هم آب نمی‌شوند

صنایع غذایی کرفت از صنعت بشته‌بندی خواسته ماده تازه‌ای برای بسته‌بندی شکلات پیدا کنند که حتی در دمای محیطی 104 درجه مانع از آب شدن و نرم شدن شکلات‌ها بشود و به علاوه ارزان‌قیمت،‌ سبک و کم‌حجم هم باشد

 شکلات برای اغلب افراد یک ماده خوراکی لذت‌بخش و خوشمزه است. اگر از طرفداران شکلات بپرسید چه راهکاری باعث می‌شود حس کنند مصرف شکلات ساده‌تر یا حتی لذت‌بخش‌تر است، احتمالا یکی از اولین جواب‌هایی که می‌شنوید این است که بتوانند آن را همه جا با خود داشته باشند و نگران آب شدن، نرم شدن و تغییر رنگ و شکل آن نباشند. خب، یکی از شرکت‌های مهم تولید مواد غذایی تصمیم گرفته به هر نحوی که شده این خواسته را به واقعیت تبدیل کند.

بر اساس گزارش پاپ‌ساینس، صنایع غذایی کرفت از شرکت‌ها و صنایع بسته‌بندی خواسته ماده تازه‌ای را برای بسته‌بندی شکلات پیدا کنند که در هر دمایی از آب شدن آن جلوگیری کند. انتظارات کرفت در این زمینه البته اصلا کم نیست. کرفت گفته ماده‌ای می‌خواهد که بتواند شکل شکلات‌ها را حتی در دمای محیطی 104 درجه هم دست‌نخورده نگه دارد.

همچنین شرکت کرفت اصرار دارد که بسته‌بندی جدید نباید چندان حجیم و سنگین باشد و البته قیمتش هم نباید بیشتر از بسته‌بندی‌های معمولی امروز تمام شود. به گفته شرکت کرفت، در مورد شکلات‌ها، مسئله همیشه آب شدن، نرم شدن و از شکل افتادن نیست،‌ خیلی وقت‌ها شکلات‌ها در معرض نور خورشید رنگشان کم‌رنگ می‌شود و این امر باعث می‌شود اشتهای افراد برای خوردن شکلات کور شود! آن‌ها می‌خواهند بسته‌بندی جدید این مشکل را هم برطرف نماید.

با این که خیلی ایده جا‌طلبانه‌ای به نظر می‌رسد، اما خود شرکت کرفت که خیلی مطمئن دارد با این موضوع برخورد می‌کند. اگر کرفت موفق شود، نه تنها در بسته‌بندی شکلات، بلکه شاید در بسته‌بندی سایر مواد غذایی هم انقلابی به وجود بیاید و باعث بشود مواد غذایی کم‌تری دور ریخته شود. این به نفع همه خواهد بود.

سنگ نورانی که در ایران فرود آمد

همزمان با اوج بارش شهابی برساوشی تکه ای از بازمانده دنباله دار سوئفت تاتل به صورت آذرگوی درخشان یا سنگ نورانی در آسمان ایران دیده شده و احتمالا در بخشهای شرقی ایران به خاک افتاده است که به باور اخترشناسان این آذرگوی تکه ای از بازمانده سوئیفت تاتل است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرداد ماه زمان بارشهای شهابی برساوشی است. امسال نیز بارش شهابی برساووشی از روز سه شنبه 19 مرداد ماه آغاز شد و در روز 21 مردادماه به اوج خود رسید.

اوج بارش در روز 21 مرداد از ساعت 21 و 30 دقیقه آغاز شد و تا صبح روز 22 مرداد ادامه داشت که همزمان با اوج بارش ها تکه ای از دنباله دار سوئفت تاتل به صورت آذر گوی (Fireball) یا سنگ نورانی در آسمان ایران دیده شد.

به گزارش شاهدان عینی این رویداد همراه با نور شدیدی بوده است که به باور اخترشناسان احتمالا این شهاب سنگ نورانی تکه ای از بازمانده دنباله دار سوئیفت تاتل است که از این دنباله دار جدا و در خاک ایران افتاده است.


آذرگوی رصد شده در ایران که به باور اخترشناسان تکه ای
از دنباله دار سوئفت تاتل است (عکس از محمد صابری)

این آذرگوی از قدر 18- یا 20- بوده که در آسمان شهرهای مرنجاب، آباده، زاهدان، تفتان، یزد و برخی دیگر از شهرهای مرکزی ایران توسط رصدگران به ثبت رسیده است. این تکه از دنباله دار احتمالا در بخشهای شرقی ایران به خاک افتاده است.
دنباله دار سوئیفت تاتل

به گزارش مهر، بارش شهابی برساووشی از بازمانده های گرد و غبار دنباله داری به نام سوئیف تاتل Swift-Tuttle است که در 16 جولای 1862 توسط دو منجم به نامهای Lewis Swift و Horace Parnell Tuttle کشف شد.

این دنباله دار دارای دوره تناوب بالایی است به گونه ای که آخرین ملاقات آن در سال 1992 بوده و تا جولای 2126 به ملاقات خورشید نخواهد آمد. مدار این دنباله دار تا 51 واحد نجومی از خورشید کشیده می شود. "سویفت-تاتل" (Swift-Tuttle) هر 130 سال یک بار مدار خورشید را کامل می کند.

قد بلندترین زوج جهان را کنار هم ببینید

ویلکو ون کلیف با داشتن 2 متر و 13 سانت قد و همسرش کیشا با یک متر و 98 سانتیمتر بلند ترین زوج جهان محسوب می شوند.

ویلکو اصلا هلندی بوده و بلوند است، در حالی که کیشا سیاه پوست است.آنها دو بچه دارند: لوکاس 4 ساله که مانند 7 ساله ها می ماند و اوای 2 ساله که مانند سه ساله ها قد کشیده است.

قبلا تصور می شد این زوج بلند قدترین زوج اهل ساسکس انگلیس هستند اما اینک با ثبت نامشان در گینس بعنوان بلند قد ترین زوج جهان شناخته می شوند. البته آنها رقبای سرسختی هم دارند. مانند زوج هندی بنام شاراد و سانجوت کولکارنی که ادعا کرده اند به ترتیب 2 متر و 19 سانتیمتر و 1 متر و 95 سانتیمتر قد دارند.

اما گینس با آگهی اینترنتی از همگان خواست تا اگر زوج قد بلندی را می شناسند، معرفی نمایند که رسما ویلکو و کیشا بلندقد ترین شناخته شدند. آندو جمیعا 4 متر و 11 سانت قد دارند که از همه بیشتر است.

 

 

قد بلندترین زوج جهان را کنار هم ببینید

کشف فسیل 650میلیون ساله از ابتدایی‌ترین حیوان روی زمین

کشف یک فسیل بسیارکوچک 650میلیون ساله که ساختاری شبیه به بافت اسفنج‌ها دارد این فرضیه را تقویت‌کرده که حیات پرسلولی میلیون‌ها سال پیش از تصور ما شکل‌گرفته و به آغاز یخ‌بندان شدید دامن‌زده است.

پیش از این هم یافته‌های علم ژنتیک نشان می‌دادند که اسفنج‌ها باید ابتدایی‌ترین حیوانات روی کره زمین باشند و پیش از اینکه تنوع حیاتی گسترده در دوره کامبرین آغاز شود ساکن این کره خاکی شده باشند اما تاکنون فسیلی برای اثبات این ادعا کشف نشده بود.

به گزارش نیوساینتیست، آدام مالوف زمین‌شناس دانشگاه پرینستون و همکارانش موفق شده‌اند قدیمی‌ترین سنگواره روی زمین را با قدمتی 650میلیون‌ ساله در کوه‌های منطقه فلیندرز استرالیا کشف کنند. مالوف در حالی‌که به توده بسیار‌کوچکی از حباب‌های فسیل شده که گمان می‌رود بازمانده یک اسفنج ماقبل تاریخ باشد اشاره می‌کند، می‌گوید: «گمان می‌کنم قدیمی‌ترین فسیل روی زمین را کشف کرده‌ایم».

مطابق بررسی‌های ژنتیکی حتی روند تکامل در اسفنج‌ها نیز پیش از آغاز تنوع زیستی گسترده حیات در حدود 542 میلیون سال پیش آغاز شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهند سن این سنگواره باید بین 640 تا 650میلیون سال باشد. در واقع این فسیل حدود 90میلیون سال قدیمی‌تر از کهنسال‌ترین فسیل یافت شده است.

مالوف و همکارانش برای تشخیص بهتر این توده طرحی سه‌بعدی از آن تهیه کرده‌اند. این تصویر سه‌بعدی نشان می‌دهد فسیل کشف‌شده ترکیبی از بخش‌های نامتقارن است که به وسیله کانال‌های باریکی قطع شده‌اند. مالوف معتقد است در این سنگواره بقایای اسفنج با پوششی از استروماتولیت که از اتصال مواد رسوبی با یک بستر جلبکی یا پوششی از سیانو باکتر‌ها تشکیل‌شده ادغام شده است. استروماتولیت‌ها از لحاظ بازه زمانی اغلب متعلق به دوران پرکامبرین هستند که این فسیل می‌تواند در اواخر این دوران شکل گرفته باشد.

مارتین برایسر از دانشگاه آکسفورد که فرضیه آغاز عصر یخبندان به دست حیات ابتدایی روی زمین را مطرح کرده است می‌گوید: «پیدا شدن این فسیل می‌تواند تأییدی بر این فرضیه باشد. چندین میلیون سال پس از ظهور اسفنج‌ها روی زمین کریوژنیان یکی از سخت‌ترین اعصار یخبندان روی زمین شکل‌گرفته که بسیاری از گونه‌های اولیه حیات را از میان برده است و من فکر می‌کنم عدم وجود جانداران پرسلولی و تولید دی‌اکسیدکربن حاصل از متابولیسم آنها در کنار مرگ جانداران تک‌سلولی درون دریاها و اقیانوس‌ها و جذب دی‌اکسید‌کربن هوا باید به سرمایش زمین دامن‌زده باشد. اسفنج‌ها هم می‌توانند بخشی از این حیات ابتدایی بوده باشند».

برایسر این کشف تازه را فوق‌العاده توصیف می‌کند اما معتقد است این ساختار می‌تواند به فسیل‌های دیگری مانند فسیل یک تک‌سلولی بزرگ یا کپک‌های لزج متعلق باشد.

عینک جدید ناسا با شیشه‌های مایع و قابل تنظیم

حالا که برنامه‌های ناسا روتین‌تر شده، دیگر نیازی به خلبانان برجسته با دید چشمی عالی ندارد و ترجیح می‌دهد که از متخصصین آموزش‌دیده میانسال استفاده کند و به آن‌ها عینک‌های قابل تنظیم برای دید عالی بدهد

پیش از این فضانوردانی که ناسا انتخاب می‌کرد،‌ معمولا بهترین خلبان‌های نیروی هوایی آمریکا بودند، با دید چشمی تقربا عالی و کامل تا بتوانند در سفرهای فضایی دید کاملی داشته باشند. در نتیجه اغلب فضانوردان باید کم‌سن می‌بودند تا چنین دید کاملی داشته باشند و به خاطر بالا رفتن سن، دیدشان کم نشده باشد.

اما حالا که پروازهای فضاپیماهای ناسا اغلب به برنامه‌های مطالعاتی مشخص فضایی مربوط می‌شود، نیازی به یک خلبان با چنین ویژگی‌هایی ندارد و ناسا در مورد بینایی خیلی کم‌تر سختگیری می‌کند. به علاوه الان بسیاری از متخصصین آموزش‌دیده دیگر جوان نیستند و بر اثر سن،‌ قدری دوربین شده‌اند و تمرکز روی فاصله نزدیک کمی برایشان سخت است.

علاوه بر همه این موارد،‌ در  ماموریت‌های فضایی،‌ فضانورد یا پژوهشگر در محیطی قرار می‌گیرد که بعضا نیروی گرانشی نزدیک به صفر دارد و مطالعات نشان داده‌اند که این شرایط دوربینی چشم را تشدید می‌کند.

اما ناسا این بار چه راه‌حلی پیدا کرده است؟ بر اساس گزارشی که پاپ‌ساینس منتشر کرده،‌ ناسا تصمیم گرفته عینک‌هایی با لنزهای قابل تنظیم و انعطاف‌پذیر در اختیار فضانوردان و محققینش قرار بدهد که بسته به این که فرد در حال انجام چه کاری است و به چه دیدی نیاز دارد، ‌خودش را تنظیم می‌کند.

البته ایده عینک‌های قابل تنظیم چندان جدید نیست و پیش از این در پروژه‌های دیگر هم به کار رفته‌ است. اما خب،‌ برای ناسا این پروژه جدیدی است.

هر یک از لنزهای این عینک در حقیقت از دو لنز کوچک‌تر تشکیل شده که فاصله آن‌ها با لایه‌ای نازک اما قابل گسترش از مایع سیلیکون شفاف پر شده است که خودش غشایی اطراف خود دارد. دسته‌ای که روی پل عینک قرار گرفته، این مایع را به عقب و جلو هل می‌دهد و بدین ترتیب به غشا شکل می‌دهد. بدین ترتیب، بسته به کاری که فرد در حال انجام آن است،‌ نقطه کانونی تغییر می‌کند.

درمان سرطان با حباب

یک عامل بیرونی مانند گرما باعث تشکیل حباب درون مایع می‌شود و قطع آن باعث فروپاشی حباب می‌شود که در نتیجه جریان سوزن‌مانندی به وجود می‌آید. این جریان می‌تواند دارو را مستقیما وارد سلول سرطانی نماید

 وقتی یک پالس گرما یا فراصوت به مایع داده شود، درون آن حباب‌هایی به وجود می آیند که ممکن است قبل از این که با قطع شدن پالس از هم بپاشند، خیلی هم سریع رشد کنند و بزرگ بشوند. خب،‌ این واقعیتی است که محققین از مدت‌ها پیش می‌دانسته‌اند.

محققین دانشگاه دورهام واقع در کارولینای شمالی همچنین می‌دانستند که فروپاشی حباب ها در مایع اطرافشان موجی از فشار به وجود می‌آورد. مجموع این نوسانات در سطح حباب تشکیل یافته، باعث می‌شود که جریان سوزن مانندی تولید شود. اما ‌شدت جهش این جریان و جهت آن قابل کنترل نبود.

بر اساس گزارش نیوساینتیست،‌ این محققین در مطالعه جدید خود پی برده‌اند که وقتی حباب‌ها در نزدیکی هم واقع می‌شوند و در فاصله بسیار نزدیک به هم فرومی‌پاشند، جهت جریانی که تولید می‌کنند قابل پیش‌بینی می‌شود.

آن‌ها در مطالعه خود با استفاده از اشعه لیزر با دو طول موج متفاوت‌ دو حباب در فاصله بسیار نزدیک به هم تولید کردند و سپس اشعه لیزر را قطع کردند. حباب‌ها با سرد شدن شروع به نوسان کردند و در مایع اطراف خود فضایی حلقوی به وجود آوردند. تعامل بین دو حباب که در مجاورت هم تشکیل شده بودند، باعث شد دو جریان در جهت مخالف به وجود بیایند که خب،‌ جهت و شدت آن‌ها با مجموع شرایط و عوامل قابل پیشبینی بود.

بر اساس این گزارش،‌ محققین بسیار امیدوارند که با تکمیل این مطالعه،‌ به روشی تازه برای نفوذ به غشای سلول‌های سرطانی دست یابند. به گفته آن‌ها می‌توان از این روش برای انتقال دارو به درون سلول‌های سرطانی استفاده کرد،‌ به طوری که جریان پرفشار و بسیار ظریف حاصل از فروپاشی حباب‌ها، به درون غشا نفوذ کند و دارو را مستقیما وارد سلول سرطانی نماید.

زیبا و آموزنده (( نجار پیر ))

نجار پیری خود را برای بازنشسته شدن آماده میکرد . یک روز او با صاحبکار خود موضوع را درمیان گذاشت .
پس از روزهای طولانی و کار کردن و زحمت کشیدن ، حالا او به استراحت نیاز داشت و برای پیدا کردن زمان این استراحت میخواست تا او را از کار بازنشسته کنند .
صاحب کار او بسیار ناراحت شد و سعی کرد او را منصرف کند، اما نجار بر حفش و تصمیمی که گرفته بود پافشاری کرد .
سرانجام صاحب کار درحالی که با تأسف با این درخواست موافقت میکرد ، از او خواست تا به عنوان آخرین کار ، ساخت خانه ای را به عهده بگیرد .
نجار در حالت رودربایستی ، پذیرفت درحالیکه دلش چندان به این کار راضی نبود . پذیرفتن ساخت این خانه را برخلاف میل باتنی او صورت گرفته بود . برای همین به سرعت مواد اولیه نامرغوبی تهیه کرد و به سرعت و بی دقتی ، به ساختن خانه مشغول شد و به زودی و به خاطر رسیدن به استراحت ، کار را تمام کرد .
او صاحب کار را از اتمام کار باخبر کرد . صاحب کار برای دریافت کلید این آخرین کار به آنجا آمد .
زمان تحویل کلید ، صاحب کار آن را به نجار بازگرداند و گفت: این خانه هدیه ایست از طرف من به تو به خاطر سالهای همکاری!
نجار ، یکه خورد و بسیار شرمنده شد .
...
.....
.......
...........
در واقع اگر او میدانست که خودش قرار است در این خانه ساکن شود ، لوازم و مصالح بهتری برای ساخت آن بکار می برد و تمام مهارتی که در کار داشت برای ساخت آن بکار می برد . یعنی کار را به صورت دیگری پیش میبرد .
این داستان ماست .
ما زندگیمان را میسازیم . هر روز میگذرد . گاهی ما کمترین توجهی به آنچه که میسازیم نداریم ، پس در اثر یک شوک و اتفاق غیرمترقبه میفهمیم که مجبوریم در همین ساخته ها زندگی کنیم . اگر چنین تصوری داشته باشید ، تمام سعی خود را برای ایمن کردن شرایط زندگی خود میکنیم . فرصت ها از دست می روند و گاهی بازسازی آنچه ساخته ایم ، ممکن نیست .
شما نجار زندگی خود هستید و روزها ، چکشی هستند که بر یک میخ از زندگی شما کوبیده میشود . یک تخته در آن جای میگیرد و یک دیوار برپا میشود .
مراقب سلامتی خانه ای که برای زندگی خود می سازید باشید .



کلام حکیم

هرقدر به طبیعت نزدیک شوی زندگانی شایسته تری پیدا خواهی کرد. (نیما یوشیج)

 

بد ترین مردم کسی است که مردم از ترس او را احترام کنند. (حضرت محمد "ص" )

 

عفو نشانه بلندی فکر و انتقام علامت کوتاهی فکر است. (سقراط)

 

هیچ چیز عوض نمی شود ما عوض می شویم. (هنری داوید تورو)

 

من به آینده علاقه دارم زیرا بقیه ی عمرم را باید در آن بگذرانم. (چارلزاف. کترینگ)

 

اگر می خواهید دوست تان بدارند دوست بدارید و دوست داشتنی هم باشید. (بنیامین فرانکلین)

 

زندگی در صدف خویش گوهر ساختن است. (اقبال لاهوری)

 

افکار خوب معمار و آفریننده هستند. (دیل کارنگی)

 

از علائم ایمان مومن پنهان داشتن اسرار مردم است. (امام رضا)

 

صمیمانه بگویید و مسائل را از دریچه ی نظر مقابل بنگرید. (دیل کارنگی)

اول خودت را عوض کن

این عبارت روی سنگ قبر یک کشیش انگلیسی در کلیسای وست مینستر نوشته شده است:

جوان که بودم خیال داشتم دنیا را عوض کنم، مسن تر و عاقل تر که شدم فهمیدم که: دنیا عوض نمی شود، بنابراین توقع ام را کم کردم و تصمیم گرفتم به عوض کردن کشورم قناعت کنم، ولی کشورم هم خیال نداشت عوض شود، به میان سالی که رسیدم، آخرین توانایی هایم را بکار گرفتم که فقط خانواده ام را عوض کنم، ولی پناه بر خدا آنها هم خیال نداشتند عوض شوند.
اینک که در بستر مرگ آرمیده ام ناگهان دریافته ام که اگر فقط خود را عوض می کردم، خانواده ام هم عوض می شد و با پشتگرمی آنها می توانستم کشورم را عوض کنم و خدا را چه دیدید شاید حتی می توانستم دنیا را هم عوض کنم!



آلزایمرز

بیماری آلزایمرز یکی از مهمترین علل فراموشی بوده به صورتی که شخص به کلی گذشته و حال خود را از یاد برده و محیط زندگی و اطرافیان را نمیشناسد. در مراحل پیشرفته شخص مبتلا به بیماری آلزایمرز به علت از کار افتادن سلولهای مغزی و در نتیجه فراموشی مطلق قادر به خوردن غذا، نظافت شخصی و غیره نخواهد بود که برای افراد خانواده شاهد بودن چنین فاجعه ای بسیار دردناک و غیرقابل تحمل میباشد.
در حال حاضر حدود 5/4 میلیون نفر از کهنسالان کشور آمریکا به این بیماری خطرناک و مزاحم دچار هستند (معمولا این بیماری پس از سنین 65ــ60 سالگی بروز میکند). پیش بینی میشود که اگر داروی موثری برای درمان این بیماری کشف نشود و یا از بروز آن جلوگیری نگردد، تا سال 2050 رقم این بیماری در آمریکا به بیشتر از 18 میلیون نفر خواهد رسید

ادامه مطلب ...

دندانهای عقل و مشکلات آنها

در دهان یک انسان بالغ ۳۲ دندان  وجود دارد ، چهار عدد از آنها که بعد از بقیه دندانها در آخر قوس های دندانی رویش می یابند دندانهای عقل نامیده می شوند ، سن تقریبی شروع تشکیل آنها در استخوان فک ۹-۱۰ سالگی بوده ، تاج در ۱۴ سالگی کامل شده و در سالهای آخر دوره نوجوانی شروع به رویش در داخل استخوان نموده و بعد از ۱۶ سالگی در دهان ظاهر می گردند . وجه تسمیه این دندان زمان رویش آنها به داخل حفره دهان است که مصادف با بلوغ فکری است . در طی رشد و تکامل فکین معمولاً جا برای رویش این دندانها فراهم می گردد . دندان عقل اگر درست و بجا رویش یابد ، مثل بقیه دندانها مفید و مؤثر در سیستم جونده بوده و علیرغم تصور غلط عامیانه در این موارد نباید کشیده شوند .

دندانهای عقل نهفته کدامند ؟

اگر فک متناسب با رویش دندان رشد کافی نداشته باشد و یا به عبارت دیگر با رشک فک جا برای رویش این دندان فراهم نگردد و یا جهت و مسیر رویش آنها غیرعادی باشد ، قادر به رویش نبوده و در استخوان نهفته باقی می مانند

ادامه مطلب ...

چشمه باشیم

استاد شاگردان را به یک گردش تفریحی به کوهستان برده بود .

 

 بعد از یک پیاده روی طولانی همه  خسته و تشنه در کنار

 

 چشمه ای نشستند و تصمیم گرفتند استراحت کنند. 

 

استاد به هر یک از آن ها لیوانی آب داد و از آن ها خواست

 

 قبل از نوشیدن آب یک مشت نمک درون لیوان بریزند .

 

 شاگردان هم همین کار را کردند ولی هیچ یک نتوانستند آب

 

را بنوشند چون خیلی شور بود.

 

بعد استاد مشتی نمک را داخل چشمه ریخت و از

 

 آن ها خواست از آب چشمه بنوشند و همه

 

از آب گوارای چیمه نوشیدند. استاد پرسید آیا آب چشمه هم شور بود؟

 

 و همه گفتند : نه، آب بسیار خوش طعمی بود.

 

استاد گفت :

 

رنج هایی که در این دنیا برای شما در نظر گرفته شده است

 

 نیز همین مشت نمک است نه کمتر و نه بیشتر .

 

این بستگی به شما دارد که لیوان آب باشید یا چشمه که بتوانید

 

 رنج ها را درخود حل کنید . پس سعی کنید چشمه باشید تا بر رنج ها فائق آیید.

 

                  

ژن پارکینسون کشف شد

 با کشف یک جهش ژنی موثر در بروز بیماری پارکینسون امیدهای تازه‌ای برای درمان این بیماری در بین دانشمندان به وجود آمده است.

محققان مولکولی را کشف کردند که باعث مرگ سلول‌های مغزی شده و در نهایت منجر به بروز بیماری پارکینسون می‌شود. به این ترتیب دانشمندان امیدوارند بتوانند با انجام مطالعات بیش‌تر راهی برای متوقف کردن فعالیت این مولکول پیدا کنند.
این کشف جدید به عنوان یک قدم فوق‌العاده برای این بیماری مطرح شده است که بیش از 120 هزار نفر را در انگلستان به خود دچار کرده است. هر سال 10 هزار نفر به این تعداد اضافه می‌شوند.
پارکینسون یک بیماری حرکتی است که در آن هماهنگی بین عضلات از بین می‌رود و بدن بدون کنترول شروع به لرزیدن می‌کند.
در مغز این بیمای با از بین بردن سلول‌های عصبی شناخته می‌شود که مسوولیت کنترل حرکات بدن را به عهده دارند.
یک شخص مبتلا به پارکینسون زمانی که 80 درصد از این سلول‌ها از بین بروند علائم بیماری را از خود نشان می‌دهد و به همین دلیل ممکن است افرادی هم اکنون به این بیماری مبتلا باشند اما از آن آگاهی نداشته باشند.
اکنون دانشمندان موفق به کشف مولکولی شدند که مسوول مرگ سلول‌های عصبی است و معتقدند می‌توان با ساخت داروهای جدیدی از بروز این معضل جلوگیری کرد.
بیماری پارکیسنون معمولا در افراد بالای 60 سال ظهور پیدا می‌کند اگرچه که یک بیستم مبتلایان به این بیماری زیر 40 سال سن دارند.
درمان‌های فعلی برای این بیماری به طور موقت علائم آن را کاهش می‌دهند، اما می‌توانند عوارض ناخوشایندی داشته باشند، علاوه بر آن که نمی‌توانند از مرگ سلول‌های مغزی پیشگیری کنند.

پزشکی که آپاندیس خود را جراحی کرد

سال ۱۹۶۴، دکتر روگوزوف، در ۲۷ سالگی مقیم ایستگاهی در قطب جنوب بود.

در این زمان او تشخیص داد که مبتلا به آپاندیسیت حاد شده است. شرایط او داشت بدتر می‌شد و به خاطر شرایط آب و هوایی، هیچ هواپیمایی نمی‌توانست فرود بیاید. به همین خاطر او تصمیم گرفت، خودش را عمل کند.

او با بیهوشی موضعی عمل را شروع کرد، در حین عمل، هواشناس ایستگاه، ریتراکتور (وسیله‌ای که دو سوی برش جراحی را می‌گیرد و برش را باز نگه می دارد) را برایش نگه داشت، راننده ایستگاه آینه‌ را برای او نگه داشته بود، دانشمندی هم وسایل عمل را به او می‌داد.

دکتر روگوزوف در حالت خم‌شده به جلو، عمل را انجام داد و گرچه یک بار طی عمل از حال رفت، توانست عمل را کمتر از دو ساعت انجام دهد. بعد از دو هفته او کاملا بهبود پیدا کرد و به سر کارش در ایستگاه برگشت.

دکتر

پیری چیست؟چرا پیر می شویم؟

در فرهنگها و در کشورهای مختلف افراد پیر و سالمند از جایگاه و ارزشهای متفاوتی برخوردارند. پیران در بعضی جوامع بسیار مورد توجه و احترام اند و در بین بعضی مردم مورد بی مهری و بی توجهی وحشتناکی قرار می گیرند. در بعضی ممالک شرقی از جلمه کشور چین و بویژه در کشورهای اسلامی ارتباط عاطفی مستحکمی بین افراد جوان و سالمندان وجود دارد. در کشور چین با وجود جمعیت بیش از دو میلیاردی که دارد پیران از عزت و احترام خاصی برخوردارند. در کشور ما نیز بنا به توصیه و تأکید دین مبین اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام، احترام و احسان به افراد سالمند به صورت یک فرهنگ در آمده است و از دیرباز این سنت نیکو در بین مردم ایران مرسوم بوده است. هر چند گاهی تحت تأثیر حوادث و برخی نابسامانیهای اجتماعی و اقتصادی دچار فراز و نشیبهایی می شود

ادامه مطلب ...

حمله یک ویروس خطرناک به رایانه‌های ایرانی

پایگاه اینترنتی PCworld در مطلبی نوشت: رایانه های ایران به شدت هدف حمله SCADA worm، یکی از خطرناکترین کرم های (ویروس) رایانه ای قرار گرفته اند که به منظور سرقت اطلاعات از سامانه های کنترل صنعتی طراحی شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بنابر اعلان موسسه Symantec نزدیک به شصت درصد از همه رایانه های آلوده به این کرم ویروس در ایران قرار دارند.

اندونزی و هند نیز از جمله کشورهایی هستند که به شدت هدف حمله این ویروس موسوم به Stuxnet قرار گرفته اند.

الیاس لوی مدیر فنی موسسه Symantec Security Response گفت: این نرم افزار ویروسی از ماه ژانویه فعال شده است.

این ویروس را ماه گذشته شرکت آنتی ویروس VirusBlokAda بلاروس شناسایی کرد.

این شرکت اعلام کرد این ویروس را روی رایانه ای شناسایی کرده است که به یکی از مشتریان ایرانی این شرکت تعلق داشت.

ادامه مطلب ...

کشف فسیل هایی که می تواند متعلق به اولین حیوانات زمین باشد

گروهی از دانشمندان می گویند فسیل های ریزی که در جنوب استرالیا کشف شده است می تواند بقایای قدیمی ترین حیوانات ساده روی زمین باشد که 650 میلیون سال پیش می زیستند.

این فسیل اسفنج های کشف شده در استرالیا، حداقل 70 میلیون سال قدیمی تر از کهن ترین رکوردهای فسیلی کشف شده است.

این تیم تحقیقاتی کاوش هایی را در مناطق نیمه خشک رشته کوههای فلیندرز در جنوب استرالیا انجام داده است.

این گروه با جستجو در این منطقه به دنبال شواهدی درباره وضعیت حیات جهان در 650 میلیون سال پیش بودند. این زمان کمی قبل از "عصر یخبندان" است، یعنی زمانی که تمام زمین پوشیده از یخ بود.

همیشه تصور بر این بود که در این دوران فقط جلبک ها و باکتری ها می زیستند، نه حیوانات ساده ای حتی با این شکل اولیه.

در ابتدا دانشمندان فکر می کردند که به لکه های فسیل شده ای از گل و لای دست یافته اند، اما اشکال و الگوها تکرار شده آنها را بیشتر به این تصور که اینها آثار حیات است نزدیک می کرد. این تیم مطالعاتی را بر روی حیواناتی که قبل از عصر یخبندان در زمین وجود داشتند، انجام داد.

دکتر آدام مالوف از دانشگاه پرینستون در آمریکا که هدایت این تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد معتقد است که یافته های به دست آمده بر ظهور اولیه جانوران در قبل از "عصر یخبندان " تاکید می کند.

اگر نتایج تحقیقات به دست آمده همان چیزی باشد که دکتر مالوف بر آن تاکید می کند، در این صورت این یافته ها می تواند دستاورد مهمی باشد.

دکتر مالوف معتقد است نباید تصور کنیم که حیات جانوری پیش از عصر یخبندان شکل گرفته، در عصر یخبندان از بین رفته و دوباره پس از عصر یخبندان شکل گرفته است.

یافته های به دست آمده می تواند قطعه ای مهم برای تکمیل دانش ناقصی باشد که حیات اولیه را، که به شکل موجودات تک سلولی بوده، به حیات پیچیده انسانی و جانوری فعلی مرتبط می کند.

اما چگونه می توان چنین دوره زمانی سرگیجه آوری را با ارقام و اعداد توصیف کرد؟

دایناسورها حدود 65 میلیون سال پیش ناپدید شدند. و این اسفنج های کوچک احتمالا ده بار پیشتر از آن زمان زندگی می کردند.

دکلهای برق به شکل انسانهای غول پیکر

دو طراح خوش ذوق آمریکایی دکلهای برقی که قرار است جریان الکتریسیته را در ایسلند منتقل کنند به شکل انسانهای غول پیکری فولادی طراحی کردند.

این دکل انسانهای غول پیکر که ارتفاع آنها به 30 متر می رسد می توانند نور را به خانه های ایسلند برسانند.

دو معمار آمریکایی به نامهای "جین چوی" و توماس شاین" در استودیوی خود در ماساچوست آمریکا تصمیم گرفتند در رقابتی که شرکت انتقال برق ایسلند برای طراحی سیستم برق رسانی سراسری این کشور برگزار کرده بود شرکت کنند و از هنر برای طراحی دکلهای برق فشار قوی بهره گیرند.

یکی از شرایط شرکت در این رقابت برای طراحی دکلهای شبکه جدید برق 220 کیلوولت، این بود که دکلها با طراحیهای فعلی متفاوت باشند.

نتیجه این شرط، طراحی 12 غول دیدنی فولادی است که بر روی سرزمین ایسلند راه می روند.

این پروژه که Land of Giants (سرزمین غولها) نام دارد می تواند تصوری را که مردم از دکلهای زشت و عظیم برق فشار قوی دارند از بین ببرد و منظره ای دیدنی را برای کسانی که در جاده ها در حرکتند ایجاد کند.

این دکلهای انسان نمای 30 متری، کابلهای برق را بر روی بازوهای خود حمل می کنند.

حالت این غولها در موقعیتهای مختلف متفاوت است به طوریکه به نظر می رسد در حال حرکتند و یا خم و راست می شوند.

براساس گزارش تلگراف، هزینه ساخت این دکلها تفاوت چندانی با هزینه ساخت دکلهای معمولی ندارد و تنها طراحی زیبای آنها به شبکه برق رسانی ایسلند جلوه داده است.

هرچند شرکت برق رسانی ایسلند هنوز در حال بررسی بودجه این طرحها است دکلهای برق به شکل انسان برنده جایزه معماری ساخته نشده" (Unbuilt Architecture Award ) انجمن معماری بوستن شده اند.

این جایزه همه ساله به بهترین طراحیهای معماری ابتکاری که هنوز ساخته نشده اند اعطا می شود.

موبایل به شکل یک لنگه کفش!

 فروشگاهی در چین اقدام به عرضه تلفن همراه ویژه ای کرده که به شکل یک لنگه کفش کتانی با مارک آدیداس است.

فروشگاه M8cool چین این تلفن همراه تا شو را عرضه کرده است. زمانی که این تلفن همراه تا می شود به شکل یک کفش کتانی است. به طوری‌که قسمت جلویی آن شبیه به روی کفش و طرف عقبی آن به شکل زیر کفش است.

این تلفن همراه با لوگوی "آدیداس" عرضه شده است اما کمی دقت می توان فهمید که این تلفن همراه تحت لیسانس این تولیدکننده جهانی کالاهای ورزشی نیست.

درحقیقت گروهی از طراحان چینی به دلیل علاقه ای که به کفشهای مارک آدیداس داشتند دست به طراحی این تلفن همراه زده اند.

این تلفن همراه چینی که Adidass808 نام دارد شبیه به کفشهای تنیس آدیداس و به رنگهای قرمز و سفید است.

این تلفن همراه همانند اکثر تلفنهای چینی قابلیت نصب دو سیمکارت همزمان را دارد. صفحه نمایشگر این تلفن همراه کفش کتانی 5/3 اینچی با وضوح تصویر 240 در 320 پیکسل است.

Adidass808 مجهز به دوربین 3/1 پیکسلی، بلوتوث، رادیو اف. ام و یکسری از نرم افزارهای ساده است.

براساس گزارش "گیزمودو"، سایت فروشگاه M8cool تصاویر این تلفن همراه را منتشر کرده است.

مهار تشنگی در ساعات روزه‌داری

تشنگی در طول روزه‌داری آن هم در روزهای گرم سال بیشتر ما را اذیت می‌کند اما چگونه می‌توانیم تشنگی را مهار کنیم؟ به طور کلی بدن انسان در شرایط محرومیت از آب، حداکثر تلاش خود را می‌کند تا آب باقیمانده در بدن را حفظ کند.

در نتیجه اگر دمای بدن فرد طبیعی بوده و فعالیت شدید هم نداشته باشد، تا بیش از 3 روز با شرایط کم‌آبی کنار می‌آید، اما موضوع مهم آن است که چگونه و چه نوع موادی را در وعده افطار یا سحر مصرف کنیم تا کمتر احساس تشنگی کنیم.

از جمله موادی که برای کنترل تشنگی باید از آن پرهیز کرد مصرف قند و نمک است. این مواد می‌توانند از همان ساعات اولیه روز در بدن کم‌آبی ایجاد کنند. غذاهای کنسروی، انواع ساندویچ‌ها، بادمجان، فلفل، کله پاچه، سیراب شیردان، تنقلات شور و بسیار شیرین و همچنین برخی از انواع سبزی خوردن در وعده سحر در طول روز می‌تواند ما را تشنه‌تر ‌کند.

ادامه مطلب ...

مرد خوشبخت

پادشاهی پس از آن که بیمار شد گفت : نصف قلمرو پادشاهی ام را به کسی میدهم که بتواند مرا معالجه کند.

تمامی دانایان دور هم جمع شدند تا ببینند چطور میشود شاه را معالجه کرداما هیچ یک ندانستند.فقط یکی از مردان داناگفت که فکر میکند میتواند شاه را معالجه کند.اگر یک آدم خوشبخت را پیدا کنید پیراهنش را بردارید و تن شاه کنید شاه معالجه میشود.

شاه پیک هایش را برای پیدا کردن یک آدم خوشبخت فرستاد.آن ها در سرتاسر مملکت سفر کردند ولی نتوانستنند آدم خوشبختی پیدا کنند.حتی یک نفر پیدا نشد که کاملا راضی باشد.آن که ثروت داشت بیمار بود.آن که سالم بود در فقر دست و پا میزد.یا اگر سالم و ثروتمند بود زن و زندگی بدی داشت.یا اگر فرزندی داشت فرزندش بد بود.خلاصه هر آدمی چیزی داشت که از آن گله و شکایت کند.

آخرهای یک شب پسر شاه از کنار کلبه ای محقر و فقیرانه رد میشدکه شنید یک نفر دارد چیزهایی میگوید

(شکر خدا که کارم را تمام کرده ام. سیر و پر غذا خورده ام و میتوانم دراز بکشم و بخوابم.چه چیز دیگری میتوانم بخواهم؟)

پسر شاه خوشحال شد و دستور داد پیراهن مرد را بگیرند و پیش شاه ببرند و به مرد هم هر چقدر بخواهد بدهند.

پیک ها برای بیرون آوردن پیراهن مرد وارد کلبه شدند اما مرد خوشبخت آنقدر فقیر بود که پیراهن نداشت........................

استرس، قاتل تهرانی‌ها

روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در شهر هشت میلیون نفری تهران می‌میرند. ایست قلبی، سکته قلبی یا مغزی عوامل اصلی در فوت شهروندان تهرانی هستند. شمار مردگان مرد از زنان بیشتر است و میانگین سن مرگ در شهر تهران ۴۹ سال گزارش می‌شود.
 
به گزارش «تابناک اجتماعی»، گورستان بهشت‌زهرای تهران در سال ۱۳۸۸ مدفن ۴۸ هزار و ۳۱۶ نفر بوده که ۲۷ هزار و ۱۱۳ نفرشان مرد بوده‌اند. در بین درگذشتگان ۱۸ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۲ هزار و ۸۸۱ کودک وجود دارند.

اسد فاضل مدیر عامل سازمان بهشت‌زهرا می‌گوید که میانگین سنی فوت‌شدگان ۴۹ سال و ۴ ماه و بیشترین دلیل درگذشت تهرانی‌ها، عوارض قلبی بوده‌ است. کامپیوتر بهشت‌زهرا ۷ هزار و ۸۲۸ مورد ایست قلبی را به‌عنوان اولین دلیل مرگ تهرانی‌ها ثبت کرده است. انفارکتوس، نارسایی قلب و ایسکمیک قلبی عوامل بعدی هستند.

دومین عامل در فوت شهروندان تهرانی، سکته مغزی با میانگین سنی ۷۴ سال اعلام شده‌است. در سال ۱۳۸۸، تنها ۲ هزار و ۳۳ نفر تهرانی بر اثر کهولت و در میانگین سنی ۸۵ با زندگی وداع گفته‌اند.

بیش از ۱۰۰۰ عامل در کامپیوتر بهشت‌زهرا به عنوان دلیل مرگ تهرانی‌ها ثبت شده‌ که نمونه‌هایی چون حصبه، کزاز، طاعون یا تب مالت نیزدر آن به چشم می‌خورد. استرس عاملی مهم در مشکلات قلبی است و نگاهی به آمار ارائه شده در سال ۸۸ نشان می‌دهد که فشار عصبی، تهرانی‌ها را بیشتر از عوامل دیگر به مرگ نزدیک می‌کند

ادامه مطلب ...