همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کشف 18 سر بریده انسان در فرودگاه شیکاگو

کشف 18 سر بریده انسان در فرودگاه شیکاگو، پلیس بین‌الملل را با تجارت گسترده اعضای بدن مردگان در جهان روبه‌رو کرده است که به عنوان یک سوداگری پرسود توسط کارتل‌‌ها و باند‌های بزرگ قاچاق انجام می‌گیرد.

به گزارش ایران، امروزه تجارت اعضای بدن انسان‌ها، همچون قاچاق موادمخدر، پرسود‌ترین معاملاتی است که قاچاقچیان بین‌المللی به آن روی آورده‌اند و از راه خرید و فروش انواع اعضای بدن آدمیان از چشم و گوش و حلق و بینی گرفته تا قلب و کبد و ریه و ده‌‌ها عضو دیگر برای پیوند به بیماران سود‌های سرشاری نصیب خود می‌کنند.

به گزارش پلیس اینترپل، بسیاری از اعضای کارتل‌‌های قاچاق به جای پخش موادمخدر به قاچاق اعضای بدن انسان‌‌ها پرداخته‌اند و با فروش اعضای پیوندی و حتی سر بریده و قطعات مختلف بدن مردگان به ثروت‌‌های افسانه‌ای می‌رسند.

باند‌ها و کارتل‌‌های قاچاق معمولاً به‌طور قاچاق، جنازه‌‌های مردگان که اکثراً مجهول‌الهویه و ناشناس هستند را از مسئولان سردخانه‌‌های بیمارستان‌‌ها و سازمان‌‌های پزشکی قانونی می‌خرند و اجزای بدن آنها را به جراحان و متخصصان پیوند می‌فروشند تا به بدن بیماران سفارشی خود پیوند بزنند. امروزه علاوه بر پیوند قلب و کلیه و کبد، پیوند اجزای صورت از جمله چشم و گونه و بینی و لپ‌‌ها بر چهره بیماران رواج پیدا کرده و به همین خاطر سر‌های بریده مردگان توسط قاچاقچیان اعضای بدن خریداری می‌شود تا به عنوان «محموله پزشکی حیاتی» در اسرع وقت با هواپیما‌ها به مشتریانی در کشور‌های مختلف جهان که اکثراً خویشاوندان بیماران یا جراحان متخصص پیوند در مراکز پزشکی جهان هستند فرستاده شود.


یکی از قاچاقچیان اعضای بدن انسان‌‌ها که در جریان کشف 18 سر بریده در فرودگاه شیکاگو دستگیر شده است در بازجویی به پلیس اعتراف کرده که یک جفت چشم پیوندی تا یکصد هزار دلار، یک بینی یا لپ مرده‌ای به 60 هزار دلار خرید و فروش می‌شود و یک سر بریده کامل تا 500 هزار دلار به فروش می‌رسد.

به گزارش شبکه‌‌های خبری قاچاق موادمخدر طی سال‌‌های گذشته و نبرد کارتل‌‌های موادمخدر، انسان‌‌های بی‌گناه بی‌شماری را در مکزیک به کام مرگ کشانده است و می‌توان گفت روزانه درگیری کارتل‌‌های بزرگ و قدرتمند موادمخدر در این کشور و فراتر از مرز‌های مکزیک صد‌ها قربانی می‌گیرد. هر روز در اخبار رسانه‌‌های مکزیک می‌شنویم که چندین سر بریده شده یا چندین بدن قطعه‌قطعه شده و ر‌ها گشته در نقاط مختلف شهر‌های مکزیک پیدا می‌شود که با گذشت زمان هرگز شناسایی نمی‌شوند.

اما این بار بسیاری از کارتل‌‌های موادمخدر پا را فراتر گذاشته و در تجارت پول‌ساز دیگری همچون قاچاق بدن انسان وارد شده‌اند که به گفته آنان چنین تجارتی نیاز به درگیری‌‌های خونین و کشتار‌های بین کارتل‌‌ها ندارد.

آمار‌ها نشان می‌دهد که کارتل‌‌های موادمخدر سالانه بیش از 20 میلیارد دلار از قاچاق و تجارت اعضای بدن انسان‌ها، درآمدزایی دارند که بیش از موادمخدر ثروت نصیب قاچاقچیان می‌کند.

این گروه از کارتل‌‌های موادمخدر به عنوان خطرناک‌‌ترین باند‌های خلافکار جهان شناخته شده‌اند که در این تجارت وحشیانه از کشتن افراد ربوده شده و فروش اعضای بدن آنها ابایی ندارند.

امروزه در رابطه با قاچاق انسان نگرانی‌‌های جهانی در طیف گسترده‌ای افزایش یافته است و به گفته مقامات پلیس بین‌الملل، قاچاق انسان از مرز‌های مکزیک پا فراتر گذاشته و بدون هیچ محدودیتی به یکی از خطرناک‌‌ترین و پرسود‌ترین جنایت‌‌های جهان تبدیل شده است که بخش‌‌هایی از این تجارت تحت عنوان مقاصد پزشکی صورت می‌گیرد.

هولناک‌تر این که برخی از این قاچاق‌‌ها به صورت برده‌داری مدرن انجام می‌گیرد و قربانیان سوءاستفاده جنسی را به قتل می‌رسانند تا اندام‌‌های مورد استفاده آنها را برای پیوند قاچاق کنند. برخی از قطعات بدن برای پیوند‌های پزشکی از جمله پیوند اجزای صورت و دیگر اندام‌‌های بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد که سود‌های سرشاری را نصیب اینگونه قاچاقچیان انسان می‌کند.

امروزه میزان تقاضا برای اندام‌‌های بدن بخصوص از سوی کشور‌های ثروتمند رو به افزایش گذاشته و برخی از مردم فقیر مجبور هستند برای امرار معاش اندام‌‌های حیاتی خود را به بالا‌ترین رقم پیشنهاد شده بفروشند، اما برخی از خرید و فروش اندام‌‌ها آن هم از سوی کارتل‌‌های خلافکار اغلب از طریق قاچاق انسان صورت می‌گیرد.

می‌توان گفت در حال حاضر قاچاق اندام‌‌ها به یک کسب و کار بزرگ و پرسود تبدیل شده است که در کشور‌هایی چون آفریقا، اروپا و ایالات متحده روبه افزایش است.

بطور مثال آمار نشان داده که یک دلال قاچاقچی با خرید 10 هزار دلار از اندام‌‌های بدن انسان آنها را در کشوری دیگر به مبلغ 160 هزار دلار به فروش رسانده است.

یکی از نگرانی‌‌های مقامات دولتی در کشور‌ها از این‌گونه تجارت‌‌ها پیوند اندام‌‌های مریض به بیماران است و پزشکان نگرانند که قاچاقچیان تنها به خاطر سود کلان در این تجارت هیچ اطلاعاتی در رابطه با افرادی که بدنشان قطعه‌قطعه می‌شود ندارند چون ممکن است اعضای پیوندی یک مرده به بیماران سبب سرایت ایدز یا هپاتیت شود.

تجارت اندام‌ها، شامل اندام‌‌های داخلی (قلب، کبد، کلیه‌‌ها و... ) است و کشور‌هایی چون آرژانتین، برزیل، کلمبیا، مکزیک و پرو کشور‌های کلیدی در فروش اندام‌‌های انسانی هستند، اما تجارت و قاچاق انسان در مکزیک بیش از هر کشور دیگری در دنیا متداول است.

ولی بازار و تجارت سیاه اندام‌‌های بدن انسان تنها به مکزیک ختم نمی‌شود و برخی از کشور‌ها نیز ید طولایی در قاچاق اندام‌‌های انسان داشته‌اند. به گزارش یک شبکه خبری، دادستان‌‌های اتحادیه اروپا در حال بررسی پیوند‌هایی غیرقانونی در کوزوو هستند که در سال 2008 میلادی انجام شده است.

شورای عالی اروپا در گزارش منتشر شده خود در دسامبر 2010 اعلام کرده یکی از فرماندهانی که در کوزوو اقدام به نسل کشی مردم مسلمان می‌کرده، به قاچاق اندام‌‌های انسان‌‌های کشته شده می‌پرداخت. به گفته پلیس بین‌الملل، در مکزیک برخی از کارتل‌‌ها با ربودن مردم بی‌گناه و قطعه‌قطعه کردن آنها اقدام به فروش اعضای بدن‌شان می‌کنند و 18سر انسان پیدا شده در فرودگاه شیکاگو که اسنادی غیرقانونی داشته‌اند می‌تواند نمونه بارزی از این تجارت کثیف باشد. اندام‌‌ها تحت مطالعات پزشکی از طریق خطوط ‌‌هوایی یا زمینی از مکزیک به کشور‌هایی چون امریکا، هلند و... فرستاده می‌شوند که برای کارتل‌‌های مواد مخدر بسیار پرسودند.

بنابر آمار‌ها سالانه یک میلیون تن از مکزیک به سمت امریکا برای داشتن زندگی بهتر به مهاجرت غیرقانونی می‌پردازند که تجارت و قاچاق انسان و فروش اعضای برخی از این عده سود سرشاری را نصیب کارتل‌‌ها می‌کند.

گزارش کمیسیون حقوق بشر مکزیک بیان کرده که بین سال 2008 تا 2009 میلادی حدود 10 هزار تن به‌وسیله باند‌های قاچاق انسان ربوده شده‌اند تا به تجارت اعضای بدن آنها بپردازند.

اطلاعات نشان می‌دهد که درگیری کارتل‌‌های مواد مخدر و قاچاقچیان انسان با یکدیگر و با پلیس‌‌های مرزی باعث بروز جنگ‌‌های خونین متعددی در کشور مکزیک شده که امریکا نیز بازار خوبی برای فروش اسلحه‌‌های خود یافته است. اطلاعات‌ نشان می‌دهد که کارتل‌‌های خلافکار مکزیک به انواع و اقسام تجهیزات جنگی و سلاح‌‌ها مجهزند و تمامی آنها را از امریکا تهیه می‌کنند. علاوه بر آن بسیاری از اندام‌‌های انسانی که قاچاق می‌شود در کشوری چون امریکا به فروش می‌رسد.

گزارش‌‌ها حاکی است که کارتل‌‌های مواد مخدر خود مستقیماً این اندام‌‌های قاچاق شده را به فروش نمی‌رسانند، آنها با ربایندگان و قاچاقچیان انسان در ارتباطند و از آنها می‌خواهند خود به قاچاق اعضای پیوندی اقدام‌کنند و در مقابل، سود حاصل از این معاملات را به کارتل‌‌ها بپردازند.

بیشتر قاچاق اندام انسان‌‌ها برای مصارف پزشکی صورت می‌گیرد که به شکلی غیرقانونی انجام می‌شود. علاوه بر پیوند عضو، بازسازی چهره بیمارانی که از ناحیه صورت دچار مشکلات و ضایعات شدید شده‌اند نیز با استفاده از اعضای صورت مردگان انجام می‌گیرد.

یکی از افسران پلیس مبارزه با مواد مخدر و جنایت در این‌باره می‌گوید: برخی از قاچاق اندام‌‌های انسان تنها برای آزمایشات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مکزیک برخی از قاچاق‌‌ها با هواپیما‌های خصوصی صورت می‌گیرد و برخی از زنان و بچه‌‌های دزدیده شده هم زنده در امریکا فروخته می‌شوند و هنوز هیچ اطلاعی از اتفاقاتی که برای تک‌تک آنها می‌افتد در دسترس نیست، برخی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند و برخی نیز کشته می‌شوند تا برای قاچاق اندام‌هایشان مورد استفاده قرار بگیرند. قاچاق انسان یکی از واقعیت‌‌های تلخ زندگی در مکزیک است.

در یک کشتار دسته‌جمعی در نزدیکی مرز‌های مکزیک 72 جسد قطعه‌قطعه شده درون یک ساختمان پیدا شد که برخی از اندام‌‌های آنها جدا شده بود. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که ربایندگان و قاچاقچیان انسان گاهی با پوشیدن لباس مأموران پلیس دست به اعمال وحشیانه خود می‌زنند و آدم‌ربایی‌‌های خود را انجام می‌دهند. بسیاری از زنان هم به وسیله، فعالان باند‌های قاچاق انسان اغوا شده و در نهایت ربوده می‌شوند و پس از قتل قطعه‌قطعه می‌شوند.

در کشوری چون تانزانیا، زال‌‌ها (آلبینوها) (انسان‌‌هایی که به دلیل نداشتن رنگدانه‌‌های طبیعی در بدن بیشتر بدنشان سفید است) نیز به شکلی بی‌رحمانه تحت تجارت قاچاق اندام قرار دارند.

رائول گونزالس، خبررسان سابق مکزیکی برای پلیس امریکا، در این‌باره می‌گوید: هر یک از بچه‌‌ها یا بزرگسالان زال به ارزش صد‌ها هزار دلار فروخته می‌شوند.

در منطقه Missungwi (میسونگوی) در تانزانیا هنگامی که یک کودک زال از پدر و مادر سیاه پوست به دنیا می‌آید، بنابر باور‌های سنتی دارای قدرت جادویی است و بدنش به عنوان قربانی در نظر گرفته شده و قاچاق می‌شود. بسیاری از کودکان زال در راه مدرسه در این منطقه دزدیده می‌شوند. یک دست یا پای یک کودک زال در تانزانیا تا 1000 دلار به فروش می‌رسد.

آمار‌ها نشان داده که در طول یک سال در این منطقه بیش از 30 کودک زال کشته شده‌اند و با وجود مقاومت‌‌ها و برخورد‌های دولت تانزانیا شکارچیان انسان همچنان به قتل‌‌های خود ادامه می‌دهند.

در حالی که مقامات دولتی مکزیک قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر را به عنوان یک مشکل جدی از سوی سازمان‌‌های غیردولتی و کارتل‌‌های مواد مخدر می‌دانند، برخی بر این باورند که آنها خود نیز با کارتل‌‌های قاچاق انسان همدستی دارند و بیشتر قربانیان هم زنان و کودکان هستند.

با تمام این تفاسیر، کشور مکزیک یک منبع بزرگ برای قاچاق انسان و تجارت سیاه و کثیف به شمار می‌آید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد