همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

آشتی تهران و واشنگتن در سال 2014؟

به گزارش "هشت صبح"، این منابع گفته اند که برآوردهای سرویس های اطلاعاتی امنیتی اسرائیل در این زمینه به دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ارائه شده است.
 
این مسئولان اضافه کرده اند: براساس این برآوردها، آمریکا برای دست یابی به توافقی با رئیس جدید جمهور جدید ایران حسن روحانی در مدت یک سال آینده، تلاش می کند.
 
یک مقام مسؤول هم به روزنامه ورلدتریبیون گفت: در سال گذشته میلادی هم بارها به همین ارزیابی ها دست پیدا کردیم ولی انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران، احتمال آشتی تهران و واشنگتن را بیش از هر زمان دیگری افزایش داده است.
 
پیش از این هم شماری از مقامات آمریکایی به رسانه ها گفته بودند دولت باراک اوباما قصد دارد شیوه جدیدی از تعامل را با دولت ایران در پیش بگیرد و بتواند مسئله هسته ای تهران را از طریق اقدامات دیپلماتیک حل کند.
 
دولت آمریکا در همین راستا حتی فرمانده ارتش خود را به اسرائیل فرستاد تا از مقامات تل آویو بخواهد فعلا به شیوه جدید اوباما در برابر ایران اعتراض نکنند گرچه تعهدات آمریکا به حفظ امنیت اسرائیل همچنان پابرجاست.
 
دولت آمریکا همچنین از اسرائیل خواسته بود از اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران خودداری کند تا فرصت کافی برای اقدامات دیپلماتیک علیه برنامه هسته ای این کشور فراهم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد