همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مارمولک های عظیم الجثه، خطر و تهدیدی بالقوه برای جان اوباما در ط

دیلی میل نوشت: ماموران سرویس مخفی آمریکا که در حال آماده سازی اقامتگاه اوباما در تایلند هستند، مارمولک های عظیم الجثه را خطر و تهدیدی بالقوه برای جان رئیس جمهور آمریکا دانسته اند.

مقامات تایلندی به سرویس مخفی امریکا اطیمنان دادند که این مارمولک های عظیم الجثه در محل اقامت اوباما نه تنها خطرناک نیستند بلکه، بی ازار و تنبل هستند.



این مارمورلک ها می توانند تا 200 پوند وزن داشته باشند و ارتفاع شان به 10 پا برسد.

ماموران سرویس مخفی آمریکا با مشاهده ی این مارمولک های آبی بزرگ که در اطراف محل اقامت اوباما پرسه می زدند، شوکه شده بود.

این ماموران در ابتدا به اشتباه تصور می کردند که این مارمولک ها، اژدهای کمودور هستند.

اژدهای کومودو خزنده‌ای با طول ۳ متر و وزنی بیش از ۱۳۶ کیلوگرم است، این حیوان بزرگترین مارمولک روی زمین است. زیستگاه این خزنده بزرگ درجزایر کومودو، گیلاموتنگ، رینکا و فلورس کشور اندونزی است. جمعیت آنها بین ۳ تا۵ هزار تخمین زده شده‌است.

اژدهای کومودو تقریباً همه چیز خوار٬ حتی گوشت فاسد و گندیده٬ می‌باشد و در هر وعده غذایی می‌تواند تا ۸۰ درصد وزن خود تغذیه کند. قادر به شکار حیوانات بزرگی مانند آهو و گراز و حتی انسان است. او در هنگام شکار بدون حرکت به انتظاردر کمین می‌نشیند و به محض نزدیک شدن طعمه، به کمک پاهای قوی، چنگالها و دندانهای تیز خود آنرا می‌درد. حیواناتی که بتوانند پس از گاز گرفتن از چنگ این درنده بگریزند، تنها قادرند یکروز بر عمر خود بیافزایند. بزاق این جانور حاوی ۵۰ نوع باکتری سمّی است که وارد خون طعمه شده و در مدت ۲۴ ساعت او را از پای در می‌آورد. در این مدت اژدهای کومدو به آرامی و با کمک حس بویایی خود حتی کیلومترها در تعقیب بوی جسد، به شکار گریخته دست می‌یابد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد