همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

هشدار برای جوانان: در خیابان موسیقی گوش نکنید!

هشدار برای جوانان: در خیابان موسیقی گوش نکنید!

طبق تحقیقات جدید تعداد افرادی که به خاطر گوش دادن به دستگاه‌های الکترونیکی پخش موسیقی هنگام راه رفتن دچار سانحه و جراحت‌های شدید شده یا حتی جان خود را از دست داده‌اند در شش سال اخیر سه برابر شده است.

به نوشته روزنامه گاردین، بر اساس نتایج این تحقیقات هر سال تعداد بیشتری از افراد به خاطر حواس‌پرتی ناشی از استفاده از گوشی دستگاه‌های پخش موسیقی هنگام پیاده روی و قدم زدن دچار سانحه می‌شوند.

شمار نوجوانان و مردان جوان در میان مجروحان بیش از سایرین است. پژوهشگران برای تکمیل نتایج این تحقیقات از آمارهای سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ استفاده کرده‌اند، سال‌هایی که در طول آنها حدود ۱۲۰ نفر در آمریکا به خاطر استفاده از گوشی پخش صوت به هنگام راه رفتن جان خود را از دست داده یا به شدت مجروح شده‌اند.

تهیه‌کنندگان این گزارش می‌نویسند: «استفاده از گوشی وسایل پخش موسیقی برای عابران به خصوص در محیطی که اتومبیل‌ها و سایر وسایل نقلیه در حرکت هستند می‌تواند خطری بزرگ برای ایمنی افراد باشد. برای تشخیص چگونگی تاثیر استفاده از گوشی بر کاهش ایمنی عابران باید پژوهش‌های بیشتری صورت بگیرد.»

روزنامه گاردین یادآوری می‌کند که تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود که افراد به هنگام استفاده از گوشی دستگاه‌های پخش صوت یا تلفن موبایل دچار نوعی حواس‌پرتی می‌شوند که اصطلاحا «نابینایی غیرعمدی» نامیده می‌شود.

توصیه‌ کار‌شناسان ایمنی ترافیک این است که افراد به شکلی از گوشی‌های پخش صوت استفاده کنند که هوشیاری و تماس آنها با حرکات و صداهای موجود در محیط اطراف کاهش نیابد.

نظرات 1 + ارسال نظر
انرژی مادر شنبه 8 بهمن 1390 ساعت 13:17 http://enerjihyemadar.blogfa.com

تجربه حیطه‏ هاى دیگر:
هرچه را که روح انسان در این جهان بشناسد و ادراک کند،
امکان تجربه آن در حیطه ‏هاى دیگر میسّر مى‏ گردد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد