همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

داروخورترین مردم دنیا اهل کدام کشورند؟

داروخورترین مردم دنیا اهل کدام کشورند؟

سالانه در سراسر دنیا بیش از 320 میلیارد دلار دارو مصرف می‌شود و کشورهای پیشرفته صنعتی پرمصرف‌ترین کشورها هستند.

به گزارش هفته نامه سلامت،  طبق آمار رسمی سازمان ملل متحد، 15 درصد جمعیت جهان 90 درصد داروهای تولیدی را مصرف می‌کنند و 30 درصد فقیرترین کشورها، فقط کمتر از یک درصد کل داروی مصرفی را به خود اختصاص داده‌اند. آمارها نشان می‌دهند آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و مجارستان در صدر فهرست مصرف‌کنندگان دارو در جهان هستند.

هزینه‌ای که در فرانسه صرف دارو می‌شود، تقریبا 5/1 برابر بیش از آلمان و اسپانیاست. در سال 2007، 31 میلیارد یورو صرف هزینه‌های دارویی در این کشور شد؛ رقمی که 6/4 درصد بالاتر از هزینه‌های سال گذشته بود و این کشور را رکورددار مصرف دارو در جهان کرد.

براساس آمار آژانس ایمنی و سلامت محصولات بهداشتی فرانسه، هر شهروند فرانسوی به‌طور متوسط هر هفته یک بسته دارو، 38 درصد آنها روزانه بین 5 تا 10 دارو و 1 درصد، روزانه بیش از 10 دارو مصرف می‌کنند. فرانسوی‌ها 6 برابر هلندی‌ها دارو می‌خورند. در هلند از هر 10 بیماری که به پزشک مراجعه می‌کند، 6 نفر نیازی به مصرف دارو ندارند در حالی که این رقم 25/0 برای هر 10 فرانسوی است.

گزارش‌های سال 2009 نشان داده آلمانی‌ها و اسپانیایی‌ها به ترتیب 70 و 94 یورو برای خرید دارو هزینه می‌کنند، در حالی که این میزان برای فرانسوی‌ها، 114 یورو است. فقط 15 درصد از جمعیت فرانسه را سالمندان بالای 65 سال تشکیل می‌دهند، اما یک‌سوم داروهای تجویزی به آنها اختصاص دارد. طبق گزارش‌ها، فقط 11 درصد فرانسویان بالای 65 سال مرتب دارو مصرف نمی‌کنند و 50 درصد سالمندان روزانه بین 1 تا 4 نوع دارو می‌خورند.

بیشترین داروی مصرفی در سبد بهداشتی فرانسوی‌ها، داروهای مسکن و آرام‌بخش است و پرمصرف‌ترین داروها در بیمارستان‌های این کشور، داروهای ضدایدز، سرطان، بیماری‌های قلبی- عروقی و عصبی اعلام شده‌اند.

آمریکا نیز بعد از فرانسه از نظر مصرف داروهای ضدافسردگی و روان‌گردان در صدر قرار دارد. در آمریکا براساس گزارش‌های جدید مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، از هر 10 نفر بزرگسال، 1 نفر به بیماری‌های روانی به‌خصوص افسردگی دچار است و از این میزان فقط یک سوم تحت‌درمان قرار دارند. میزان استفاده از داروهای ضدافسردگی در میان زنان، سیاهان و مکزیکی- آمریکایی‌ها بیشتر از مردان و سفیدپوستان است و تقریبا یک نفر از هر 25 نوجوان آمریکایی به مصرف داروهای ضدافسردگی اعتیاد دارد.
بیش از 60 درصد آمریکایی‌هایی که داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کنند، به مدت2 سال یا بیشتر مصرف این داروها را ادامه می‌دهند و 14 درصد 10 سال یا بیشتر، این داروها را مصرف می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد