همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

رسوایی جدید برلوسکنی و لغو مصونیت قضایی: منظور بدی نداشتم ، فقط

سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا با رسوایی های اخلاقی بریده شده است. نخست وزیر هوسران ایتالیا از چاله یک اتهام یا رسوایی اخلاقی درنیامده به چاه رسوایی دیگری می افتد.

با لغو مصونیت قضایی برلوسکنی در هفته گذشته دادستان های ایتالیا تحقیقات خود را درباره ارتباط گسترده وی با روسپیان و پرداخت پول از سوی او به روسپیان برای برقراری ارتباط جنسی ، آغاز کرده اند و بدین منظور خواستار بازرسی املاک برلوسکنی شده اند.

مهم ترین پرونده برلوسکنی در این زمینه ارتباط وی با یک رقاصه 17 ساله مراکشی به نام "‌کریمه المحروق " و سوء استفاده از قدرتش برای آزاد کردن این رقاصه از بازداشتگاه پلیس است.

برلوسکنی در برابر این اتهام اعلام کرده است که تنها به خاطر دلسوزی! به نیابت از این رقاصه برای آزادی او با پلیس تماس گرفته است.

البته برلوسکنی اعلام نکرده که چرا برای دهها و صدها متهم کم سن و سال دیگر که در بازداشتگاه های پلیس نگهداری می شوند ، دلسوزی نمی کند؟!

برلوسکنی متهم شده است که با روسپیان ارتباطات گسترده ای دارد و حتی در برخی موارد آنها را برای بهره کشی جنسی در آپارتمان های خود نگهداری می کرده است.

ثروتمند ترین مرد ایتالیا و صاحب باشگاه آ. ث میلان در بیانیه ای که روز یکشنبه در ارتباط با این اتهامات خود صادر کرده با رد موضوع پرداخت پول به روسپیان برای بهره کشی این کار را توهین آمیز خوانده است.

برلوسکنی در این بیانیه گفته است : " حتی فکر در این باره که برای هم آغوشی با یک زن به او پول پرداخت کرده باشم هم مضحک است . من این عمل را تحقیر آمیز می دانم ". 

با این حال  دادستان ها در ایتالیا هم اکنون  درحال تحقیق درباره پرونده ای هستند که در آن پرونده ، برلوسکنی متهم شده است که  برای ارتباط جنسی با دختری که در یک کلوپ شبانه کار می کرد به او پول پرداخته است . دادستان ها هم اکنون موضوع پرداخت یا عدم پرداخت پول برلوسکنی به آن دختر را مورد بررسی قرار می دهند.

طبق قوانین ایتالیا اگر ثابت شود که برلوسکنی برای آمیزش با روسپیان به آنها پول پرداخت کرده زمینه محاکمه وی در محاکم قضایی فراهم می شود ، به ویژه آنکه دیوان قانون اساسی ایتالیا هفته گذشته در نشستی که با حضور 15 قاضی ارشد این دیوان برگزار شد ، حکم به لغو مصونیت قضایی برلوسکنی داده است.

قضات این دیوان  در این نشست دلایل حضور نیافتن برلوسکنی را دردادگاه که اشتغال وی به سمت نخست وزیری عنوان شده بود بررسی و در نهایت ، رای لغو مصونیت قضایی وی را صادر کردند . 

این قضات در رای خود با اشاره به اینکه مصونیت قضایی نخست وزیر اصل برابری شهروندان در برابر قانون را نقض می کند از برلوسکنی خواسته اند تا درباره پاسخگویی به سه پرونده اتهامی خود که همه آنها مربوط به رسوایی های اخلاقی و مالی است ، در دادگاه حاضر شده و پاسخگو باشد .
برلوسکنی 74 ساله در سال های گذشته با موجی از اتهامات و رسوایی های اخلاقی مواجه بوده ، اما موضوع مصونیت قضایی وی به دلیل در اختیار داشتن پست نخست وزیری یک مانع عمده در تعقیب قضایی وی بوده است .

با از میان رفتن این موانع مخالفان نخست وزیر ایتالیا امیدوارند که بتوانند وی را از قدرت برکنار کنند ، تا بدین وسیله ایتالیا را از سرافکندگی حکومت یک نخست وزیر پرحاشیه و هوسران نجات دهند.
مخالفان برلوسکنی می گویند که وی با رسوایی های اخلاقی خود " آبرو و اعتبار " ایتالیا را در مجامع جهانی زیر سوال برده است.

در صورت اثبات اتهام برلسکونی درباره پرداخت پول به روسپیان، وی به سه سال زندان و در صورت اثبات اتهام سوء استفاده از قدرت ،دادگاه می تواند وی را به 12 سال زندان محکوم کند.
 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد