همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مضرات رژیم‌های سخت لاغری در دختران

یک متخصص تغذیه گفت: رژیم‌های سخت لاغری در دختران نوجوان موجب پرخوری عصبی و بی اشتهایی عصبی می‌شود و احتمال موفقیت درمان کاهش پیدا می‌کند. احمدرضا درستی مطلق افزود: سوء تغذیه ناشی از کمی دریافت مواد غذایی کافی و مناسب در تمام سنین می‌تواند افراد را تهدید کند.

وی گفت: هر نوع کمبود اگر در زمان رشد و نمو فرد اتفاق افتد، تأثیر نامطلوب و درازمدت و گاه غیر قابل جبرانی را بر انسان تحمیل می‌کند. در جامعه ما در سالیان اخیر نسبت افراد مبتلا به لاغری، کم وزنی و کوتاه قدی تا حدودی کاهش یافته و برعکس نسبت افراد دارای اضافه وزن افزایش معناداری داشته است.

این متخصص تغذیه افزود: بعضی از نوجوانان و به ویژه دختران نوجوان ممکن است رژیم بگیرند که به احتمال زیاد با دریافت انرژی به مقدار کمتر از حد لازم، مقدار آهن و سایر مواد مغذی مورد نیاز آنها به اندازه کافی تأمین نخواهد شد و بدن آنها لطمه می‌بیند.

درستی گفت: تعداد کمی از دختران بر اثر این رژیم‌ها دچار بی اشتهایی عصبی یا دچار پرخوری عصبی می‌شوند که با طولانی‌تر شدن زمان این حالات، پیش آگهی بیماری بدتر شده و احتمال موفقیت درمان کاهش پیدا می‌کند.

وی همچنین گفت: کنترل شدید اشتها به منظور کاهش وزن در کودکان بدون اینکه یک مشاوره دقیق تغذیه‌ای برای این منظور در کار باشد، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و به سوء تغذیه و کوتاهی قد فرد در آینده منجر شود.

این متخصص تغذیه گفت: داروهای افزایش دهنده اشتهای کودکان و برخی مکمل‌های غذایی که مورد استفاده بعضی نوجوانان قرار می‌گیرد نیز گاهی با ایجاد عوارض جانبی در فرد همراه هستند. برخی اوقات نیز با تأثیر شدید بر اشتها، آنها را به پرخوری و ایجاد آمادگی برای چاقی دوران‌های بعدی زندگی سوق می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد