همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

7 نکته ساده برای کاهش خطر بیماری قلبی

پژوهشگران انجمن قلب امریکا می گویند ورزش منظم در کنار برنامه غذایی مناسب ، خطر بیماری های قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 انجمن قلب آمریکا در جدیدترین گزارش خود هفت گام ساده را برای کاهش احتمال بیماری های قلبی و مرگ ناشی از آن تشریح کرده است که مهمترین آن ها ورزش منظم و رژیم غذایی سالم است.

پژوهشگران این انجمن با مطالعه پرونده پزشکی هفده هزار و هشتصد و بیست نفر در امریکا به این نتیجه رسیدند تنها دو نفر از این افراد همه این هفت عامل را رعایت کرده اند.

محققان می گویند، ورزش مرتب در کنار برنامه غذایی سالم مهمترین عوامل از میان این هفت عامل است که رعایت همه این موارد می تواند خطر مرگ بر اثر بیماری های قلبی را به نصف کاهش دهد.

در واقع این مطالعه نشان داد با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق امریکایی ها این هفت مورد ساده را رعایت نمی کنند، اکثر مردم امریکا خیلی سالم نیستند.

پزشکان توصیه می کنند برای حفظ سلامت بهتر است در هفته صد و پنجاه دقیقه ورزش با شدت متوسط یا هفتاد و پنج دقیقه ورزش  شدید انجام داد.

عامل دوم از این هفت عامل داشتن شاخص وزن به قد کمتر از عدد بیست و پنج است.

سوم اینکه دست کم برای یک سال سیگار نکشید.

رعایت برنامه غذایی سالم، پایین نگه داشتن میزان کلسترول خون زیر 200 میلی گرم ، حفظ فشار خون زیر 80/120 میلی متر جیوه و داشتن قند خون کمتر از صد واحد در حالت ناشتا بقیه این هفت عامل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد