همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مردم چه کشورهایی بیش‌ترین و کم‌ترین دوستان آنلاین را دارند؟

 مردم کشور مالزی‌ بیش‌ترین دوستان آنلاین را در فضای مجازی دارند، در حالی که ژاپنی‌ها کم‌ترین تعداد دوستان آنلاین را به خود اختصاص داده‌اند.

این یافته بر اساس تحقیقاتی است که در مقیاس بسیار بزرگ و در سراسر جهان انجام شده است تا رفتار انسان‌ها را در فضای آنلاین بررسی کند. در این تحقیق هم‌چنین مشخص شده است منابع دیجیتال در حال تسلط پیدا کردن بر تلویزیون، رادیو و روزنامه هستند، به طوری که اکنون این رسانه‌ها انتخاب نزدیک به 61 درصد را در سراسر جهان تشکیل می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود به زودی جای خود را به اینترنت بدهند.
این تحقیقات که توسط شرکت TNS انجام شده با انجام مصاحبه از 50 هزار نفر در 46 کشور جهان صورت گرفته است. در مالزی متوسط تعداد دوستان آنلاین 233 نفر است، بعد از آن برزیل با 231 نفر و نروژ با 217 نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.
این در حالی است که تعداد دوستان آنلاین در ژاپن فقط 29 نفر و در چین 68 نفر است.
ماتیو فروگات مدیر شرکت TNS در این باره گفت: این تحقیقات نشان می‌دهد در کشور ژاپن فرهنگ دوستان کم‌تر اما نزدیک‌تر حاکم است.
اما از سوی دیگر در کشور مالزی درست برعکس این فرهنگ حاکم است. به طوری که مردم این کشور بیش‌ترین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی را دارند. مردم این کشور به طور متوسط 9 ساعت در هفته را صرف گذراندن در این سایت‌ها می‌کنند.

دومین کشور از لحاظ زمان سپری کردن در فضای آنلاین روسیه است. مردم این کشور به طور متوسط 8.1 ساعت در هر هفته را آنلاین هستند که از این میان نزدیک به 7.7 ساعت را در سایت‌های اجتماعی سپری می‌کنند.
این مطالعات نشان می‌دهد امروزه انسان‌ها بیش‌تر از سایت‌های اجتماعی در مقایسه با ای‌میل استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث افزایش استفاده از سایت‌های اجتماعی شده است امکانی است که موبایل‌ها برای مردم فراهم کرده‌اند. با استفاده از این وسایل زمان دسترسی مردم‌ به فضای آنلاین بیش‌تر شده و آ‌ن‌ها می‌توانند از هر جایی به اینترنت دسترسی داشته باشند.
برای مثال در طول 12 ماه گذشته بیش از یک سوم مردم از طریق موبایل خود به شبکه‌های اجتماعی سرکشی کرده‌اند که نشان می‌دهد استفاده از موبایل برای استفاده از اینترنت به سرعت در حال افزایش است.
دانشمندان در یک تحقیق دیگر اثر سایت‌های اجتماعی را در مواقع بحرانی و فجایع ملی مورد بررسی قرار دادند. این مطالعات توسط دانشگاه ایست لاندن انجام شده است.
محققان این دانشگاه‌ها بررسی کردند که در سه شهر بریتانیایی مانند لندن، بیرمنگام و کارلیس، آیا می‌توان از این شبکه‌ها در مواقع بحرانی و فجایع ملی استفاده کرد.
پروفسور جان پرستون که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: ما معتقدیم همگام با رشد تکنولوژی، استفاده از رسانه‌هایی مانند تلویزیون و رادیو برای رساندن اطلاعات حیاتی به انسان‌ها ممکن است مانند قبل کارایی نداشته باشد. اما در عوض با استفاده از رسانه‌های مدرن‌تر نه تنها بهتر می‌توان در مواقع بحرانی به انسان‌ها اطلاع رسانی کرد بلکه می‌توان از شیوه‌های مدرن‌تری برای پیدا کردن انسان‌ها و یاری رساندن به آن‌ها بهره گرفت.
این تحقیقات نشان می‌دهد کشورهایی که جدیدا وارد دنیای دیجیتال شده‌اند فعالیت بیش‌تری در فضای آنلاین دارند، در حالی که کشورهایی که قبلا از این فن‌آوری‌ها استفاده می‌کردند تقریبا نرخ یکنواختی به خود گرفته‌اند.
برای مثال در کشور چین نزدیک به 80 درصد از کاربران اینترنتی دارای بلاگ شخصی هستند، این در حالی است که این آمار در آمریکا فقط 32 درصد است. رشد سریع رسانه‌های دیجیتال و استفاده از فضاهای مجازی به شدت در حال تغییر زندگی ماست. امروزه ما به شیوه‌های بسیار متفاوتی نسبت به 10 یا 20 سال گذشته زندگی می‌کنیم، با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنیم و از اخبار روز مطلع می‌شویم.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی سه‌شنبه 20 مهر 1389 ساعت 08:10 http://muse.blogsky.com

سلام دوست من.
امیدوارم حات خوب باشه.
Mikhastam begam age doost dari baham tabadole link konim ta bazdidemoon afzayesh kone.
mano ba esme
Goddess Of Music Link Kon
va behem begoo ta ba che esmi shomaro link konam

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد