همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

شکل چاقی را چه چیزی معین می‌کند؟

دانشمندان کشف کردند که چرا برخی انسان‌ها دچار چاقی سیبی شکل می‌شوند و شکل چاقی در برخی دیگر گلابی شکل است.

محققان بیش از 30 ژن جدید را کشف کردند که می‌تواند علت چاقی و اضافه وزن بیش‌ از حد در انسان‌ها را توضیح داده و در عین حال علت شکل متفاوت چاقی را در انسان‌ها مشخص کند.
یک تیم بین‌المللی از 400 دانشمند در 280 موسسه تحقیقاتی با انجام تحقیقاتی بینش عمیق‌ترین نسبت به پروسه بیولوژیکی بدن انسان پیدا کردند که نشان می‌دهد چرا برخی از انسان‌ها بی‌اختیار دچار چاقی مفرط هستند. به این ترتیب دانشمندان امیدوارند تا بتوانند در آینده روش‌های جدیدی برای درمان و پیشگیری از چاقی در انسان‌ها پیدا کنند.
با این که ژن‌ها نقش مهمی در چاقی و مشکل اضافه وزن انسان‌ها دارند، اما فقط بخشی از دلیل چاقی انسان‌ها هستند. بخش دیگری نیز به دلیل رژیم غذایی نامناسب و کمبود فعالیت بدنی به وجود می‌آید.
روث لوس از مرکز تحقیقات پزشکی در کمبریج که در این مطالعات شرکت داشته است در این باره گفت: ما نباید فراموش کنیم که با وجود دخیل بودن عوامل ژنتیکی در چاقی انسان، ها بخش زیادی از دلایل چاقی انسان‌ها به شیوه زندگی انسان‌ها وابسته است.
در اولین تحقیقات که در نشریه ژنتیکی نیچر به چاپ رسیده است، دانشمندان 13 ژن چدید را کشف کردند که معین می‌کند یک انسان خاص دارای چاقی سیبی شکل یا گلابی شکل است. تاثیر این ژن‌ها روی زنان بیش‌تر از زنان است.
مطالعات قبلی هم نشان می‌دهد مکانی که چربی‌های بدن ذخیره می‌شوند می‌تواند روی سلامت ما تاثیر بگذارد. در صورتی که چربی در اطراف شکم ذخیره شود که به آن چاقی سیبی شکل می‌گویند و می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم و بیماری قلبی را افزایش دهد. اما در صورتی که چربی در اطراف ران‌های شما ذخیره شده باشد، به آن چاقی گلابی شکل می‌گویند که تحقیقات نشان می‌دهد با بروز دیابت و فشار خون بالا مبارزه می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد