همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

بهترین مکان برای گم شدن کیف پول کجاست؟

یک تحقیق اجتماعی نشان می‌دهد موزه‌ها بهترین مکان برای گم شدن کیف پول هستند، چرا که با احتمال بیش‌تری نسبت به جاهای دیگر ممکن است کیف پول به شما برگردانده شود.

محققان متوجه شدند تقریبا نیمی از کیف پول‌هایی که در مکان‌های فرهنگی گم می‌شوند به صاحبشان بازگردانده می‌شوند.
این تحقیق که در 5 شهر بریتانیا انجام شده است هم‌چنین نشان می‌دهد یک سوم از کیف‌هایی که در مراکز خرید گم می‌شوند به صاحبشان برگردانده می‌شود. اما حتی یکی از کیف‌هایی که در کافه‌ها یا خطوط حمل و نقل عمومی گم می‌شوند برگردانده نمی‌شوند.
برای انجام این مطالعه، محققان 100 کیف را در مکان‌های مختلفی در لندن، بیرمنگام، گلاسکو، کاردیف و لیدز قرار داند که هر کدام شامل 10 پوند پول نقر، یک عکس، یک رسید و اطلاعاتی برای تماس با مالک کیف بودند.
در مجموع یک پنجم از این کیف‌ها برگردانده شد. افرادی که در مرکز انگلستان زندگی می‌کردند بیش از دیگر شهرها صادق بودند و کیف‌های گم شده را برمی‌گرداندند.
با وجود این آمارها، نزدیک به یک سوم از مجموع 2000 نفری که در یک نظرسنجی شرکت داشتند اعلام کردند که کیف گم شده را برمی‌گردانند.
آمارها نشان می‌دهد در طول 5 سال گذشته نزدیک به 9 میلیون کیف پول که به طور متوسط دارای 85 پوند پول نقد بودند در این کشور گم شده یا دزدیده شده است. این بدان معناست که در طول این مدت در مجموع 765 میلیون پوند گم شده است.
البته در بسیاری از موارد مهم‌تر از پول نقد، اسناد، اطلاعات شخصی و کارت‌هایی است که هر فرد در در کیف پول خود دارد. جایگزین کردن این اقلام مهم‌ترین مشکلی است که افرادی که کیف خود را گم کرده‌اند با آن روبه رو می‌شدند.
سارا بلانی یک کارشناس سرقت اطلاعات از کارت‌های اعتباری در این باره گفت: گم شدن کیف پول یا گم‌ کردن آن یک تجربه استرس زاست که ناراحتی و نگرانی زیادی به وجود می‌آورد. سوء استفاده از اطلاعات شخصی، کارت‌های اعتباری و اسناد و مدارک به سرعت در حال افزایش است و به همین دلیل ما به مردم توصیه می‌کنیم نسبت به مراقبت از کیف پول خود دقت بیش‌تری داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد