همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مردم فعلا مرغ نخرند!

در حالی که همچنان به مانند روزهای اخیر مرغ با قیمت کیلویی تا 3 هزار و 685 تومان هم در سطح شهر تهران به دست مردم می‌رسد، مسوولان وزارت بازرگانی با اقدامات خود برآورد می‌کنند طی روزهای آتی قیمت مرغ کاهش یابد. این در حالی است که این بار هم این سوال بی‌پاسخ مانده است که هزینه‌هایی که مردم طی چند روز اخیر بابت گران شدن قیمت مرغ پرداخت کرده‌اند چه می‌شود؟

به نوشته جمهوری؛ افزایش قیمت مرغ این بار به گونه‌ای بوده که حتی وزارت بازرگانی هم نتوانست آن را کتمان کند و فراتر از آن طرح‌ها و اقدامات خود برای کنترل این قیمت‌ را نیز رسما اعلام کرد تا رسانه‌ها نیز به کمک آن‌ها بیایند؛ رسانه‌هایی که اواخر سال گذشته مقصر گرانی‌ توسط وزیر بازرگانی عنوان شده بودند!

به هر حال در حالی که در روزهای اخیر از سوی فعالان این عرصه نیز این افزایش قیمت اعلام شد، وزارت بازرگانی در چند مسیر گام برداشت. از سویی اعلام شد که در بیش از 30 نقطه شهر تهران توزیع گوشت مرغ آغاز شده و در سایر استان‌ها نیز توزیع از طریق مراکز عرضه مستقیم صورت می‌گیرد.

از طرف دیگر فرهاد باقری - رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران - از طریق سایت وزارت بازرگانی، از توزیع گسترده گوشت گوسفند در سطح شهر تهران خبر داده و اعلام کرد که فروشگاه‌هایی در سطح شهر برای توزیع گوشت گرم و منجمد گوسفندی در نظر گرفته شده است که از روز شنبه (امروز) اقدام به عرضه گوشت به قیمت مصوب دولتی خواهند کرد.

در کنار این، اخباری نیز مبنی بر توافق وزارت بازرگانی و اتحادیه مرغداران برای تامین 50 هزار تن گوشت مرغ و انعقاد قرارداد توزیع مرغ 2 هزار و 930 تومانی منتشر شده که همگی حاکی از این است که وزارت بازرگانی به همراه اتحادیه‌ها عزم‌شان را برای کنترل این افزایش قیمت‌ جزم کرده‌اند.

با وجود این هنوز اتفاق خاصی در قیمت‌های گوشت و مرغ در سطح شهر تهران رخ نداده است.
هر کیلو مرغ در مرکز میوه‌وتره بار پونک با قیمت 2930 تومان، در منطقه قیطریه با قیمت 3390 تومان، محله جوادیه با قیمت 3400 تومان، تقاطع خیابان آذربایجان با خیابان گلشن با قیمت3500 تومان و در نقطه‌ای دیگر از خیابان آذربایجان با قیمت 3685 تومان به دست مردم می‌رسد.

با وجود این، سخنگو وزارت بازرگانی مطرح کرده که در روزهای آتی قیمت مرغ کاهش خواهد یافت.
"علی رضا شجاعی" در گفت‌وگو با ایسنا، در این مورد تصریح می‌کند: چون حجم توزیع مرغ و نقاط توزیع آن گسترش یافته است و این توزیع را در روزهای آتی در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها هم خواهیم داشت، قیمت مرغ در روزهای آتی کاهش خواهد یافت.

وی در مورد این‌که آیا عرضه مرغ 3 هزار و 685 تومانی گران‌فروشی است یا نه؟ توضیح می‌دهد: هرچند خود تولیدکننده‌های مرغ گفته بودند چون با قیمت‌های قبلی داشتیم ضرر می‌کردیم، قیمت‌ها افزایش یافته است، اما در روزهای اخیر قیمت هر کیلو مرغ را اتحادیه‌ مربوطه زیر 3 هزار و 100 تومان اعلام کرده بود و ما هم برخوردها را شروع کرده‌ایم.

با این وضعیت و با خوش‌بین بودن به وعده‌های مسوولان به نظر می‌رسد مردم حداقل باید چند روزی مرغ نخرند تا روند قیمت این محصول نزولی شود. با وجود این، انگار این بار هم این سوال بی‌پاسخ می‌ماند که در این روزها که مردم هزینه گران‌شدن قیمت مرغ را پرداخت کرده‌اند، چه کسی باید پاسخ ‌دهد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد