همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

آیا بشار اسد شیعه است؟

رسانه های حکومتی در ایران با شیعه نامیدن علویان سوریه سعی دارند بر احساسات مذهبی مردم تاثیر بگذارند. البته بی گمان در تحولات اخیر خاورمیانه اختلافات مذهبی و فرقه ای نقش عمده ای بازی می کند. اما بر خلاف القائات دروغ رسانه های دولتی، علویان سوریه شیعه نیستند!علویان سوریه از فرقه نصیریه هستند که یک گروه مذهبی عرفانی در سوریه است. نصیریه در قرن پنجم هجری قمری از شیعه امامیه منشعب شد. علویان سوری تا دوران جدید از نظر شیعیان بدعت‌گذار شمرده می‌شدند.

امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان بنا به ملاحظات سیاسی و برای ایجاد اتحاد با حافظ اسد رهبر پیشبن سوریه و پدر بشار اسد، علویان سوری را با شیعیان یکی و متحد اعلام کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، جمهوری اسلامی نیز ادعای تشیّع خاندان حاکم در سوریه را توجیهی ایدئولوژیک برای ائتلاف استراتژیک دو کشور در منطقه گرفت؛ توجیهی که در ماه های اخیر برای تحریک عواطف و احساسات مذهبی مردم ایران بار ها مورد استفاده قرار گرفته است.

آشنایی با این فرقه به توضیحات مفصل نیازمند است که در این یادداشت نمی گنجد، اما همین بس که بدانیم: تعالیم نصیریه عبارت است از التقاط عناصر شیعه و مسیحیت و معتقدات ایران پیش از اسلام. به عقیده آنها خدا، ذات یگانه اى است مرکب از سه اصل لا یتجزى بنامهاى: «معنى»، «اسم»، «باب»، این تثلیث به نوبت در وجود انبیاء مجسم و متجلى گشته است و آخرین تجسم با ظهور اسلام مصادف شد و آن ذات یگانه در تثلیث لا یتجزایى در وجود على(ع) و محمد(ص) و سلمان فارسى تجسم یافت، بدین سبب تثلیث مزبور را با حروف عمس (ع – م – س) معرفى مى کردند که اشاره به حروف اول سه اسم على(ع) و محمد(ص) و سلمان است. توضیح این عقیدۀ ایشان بر این مبناست که آنان على بن ابى طالب(ع) را به مثابه خداى بزرگ قدیم و ازلى تقدیس مى کنند.اما سوء استفاده از مذهب تنها وسیله ای نیست که بشار اسد برای موجه جلوه دادن خود از آن سود برده است. تعداد عکس های او و همسرش در مجله های مد غربی، کمتر از عکسهای او در مراکز مذهبی و صف نمازگزاران نیست.

نظرات 8 + ارسال نظر
جواد جمعه 26 تیر 1394 ساعت 14:45

آیا داعش خوبه !!! لطفا فتنه نکنید هر چی باشه برای شیعه میجنگه چون اگه نجنگه باید ما بجنگیم

منظورت چیه

منصور دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 07:15

بله ، اتفاقا بنده در شبکه رویترز دیدم که این قاتل جانى دست بسته نماز میخواند. جنگ بر سر قدرت است و شیعه و سنى دستاویزى بیش نیست.

مدافع سامرا یکشنبه 20 دی 1394 ساعت 16:47

بشار اسد و نظام سوریه هر دین و مذهبی که داشته باشن مهم این هست که الان دارن با وهابیت و تکفیری ها می جنگند. یعنی با حیوان صفتان دارن میجنگن

جواد عشقی شنبه 17 بهمن 1394 ساعت 21:15

حرم تنها نمی ماند
ما برای دفاع از حرم و مظلومین مجنگیم فرقی نمیکند از چه دین و فرقه ی باشن

حسین پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 ساعت 20:56

لطفاً محکم و مستدل طبق منابع و حرف های علمای کنونی مذهب علوی با سند بنویسید نه براساس کپی پیست .
ظاهراً علمای حال حاضر علوی قایل به این موارد کفر نیستند.
اگر در گذشته هم بوده باشد الان ادعای این موارد را ندارند

رضا پنج‌شنبه 17 تیر 1395 ساعت 22:42

.اگه بشار اسد شیعه اس چرا همسرش کاملا بی حجاب اه؟؟

Hasan یکشنبه 20 تیر 1395 ساعت 00:58

آنان که علی را بخدا پندارند
کفرش بکنار عجب خدایی دارند

فریاد شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 23:35

سلام
چکار باید کرد با مردمی که به منبر عادت دارن و انگار هرچه که می‌شنوند سند مطلق است
کاش کمی بیشتر می اندیشیدیم تا ساده.سرمان شیره نمالند
آنطور که شنیدم آنها در طول تاریخ از پشت بر پیکر مسلمانان خنجر فرو کرده اند و اکنون هم با اهل سنت چنان خوب تا نکرده اند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد